מדדים ומחקרים

כמה הפסדתם בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות בחודש אפריל?

אחרי חודש של מנוחה, חזרו קופות הגמל וקרנות ההשתלמות להציג הפסדים כבדים, שעומדים על לא פחות מ-2.7% מתחילת השנה הנוכחית ובאפיק המנייתי, 5.8% שואה שהיא שלילית 
ניצן כהן |  5
בורסה מיטב דש (צילום Miriam Alster פלש 90 pixbay)
והנה זה חוזר, אחרי חודש שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הציגו רווחים שתיקנו במעט את נזקי הירידות מתחילת השנה, הן חזרו להפסיד ובחודש אפריל נרשמו באפיק הפופולרי הזה הפסדים של 1.2%.
מתחילת השנה רשמו קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הפסדים כבדים של 2.7%. מניתוח שערכו בבית ההשקעות מיטב דש עולה כי קופות גמל וקרנות השתלמות המשקיעות באפיק המנייתי הפסידו לא פחות מ-3% בחודש אחד, חודש אפריל. מתחילת השנה הפסידו הקופות והקרנות המשקיעות באפיק המנייתי לא פחות מ-5.8% תשואה שהיא שלילית שהיא לא פחות מדרמטית.
כאן המקום לציין שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הן האפיק הפופולרי ביותר להשקעות לטווח הבינוני. סוכני הביטוח, המשווקים ובתי ההשקות השקיעו סכומי כסף משמעותיים ואנרגיות משמעותיות בשיווק האפיק הזה, מה שהפך אותו לפופולרי במיוחד במצבת החסכונות של משקי הבית.
בשנה שעברה החלו בתי ההשקעות והסוכנים להעביר את הציבור מהאפיק הכללי הפופולרי אבל שסובל מדמי ניהול נמוכים לאפיק המנייתי שהניב תשואות מצוינות כל עוד השוק עלה אבל כשהוא יורד, הקופות וקרנות ההשתלמות המתמחות באפיק הזה צוללות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    היא מלאה בחצ'קונים
    איציק 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רינת מלאה בחצ'קונים וזה פוגע ביופיה, לכן עליה להיסתכל על הדבשת שלה, ולא רק של האחרים. ולהבין שרבה בחורים אחרים, לא יאהבו את מראיה מלא החצ'קונים. ולמרות הטיפולים הקוסמטיים שקיבלה, זה בולט כהוגן
    סגור
  • 4.
    כמה היפסדנו ב קרנות השתלמות או תעוז
    חח 04/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד מי ש יש לא כסף ב קרנות תמיד מפסידים שלושה חוש ידשים עולה חצי שנה יורד אחרת טיקונים וממשלה מי מה יחיו
    סגור
  • 3.
    קופות/קרנות/מניות
    פפה 04/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה רק ההתחלה ההמשך יהיה גרוע יותר שנת 2022 תיזכר כשנה הגרוע ביותר בשוק ההון
    סגור
  • 2.
    מי אשם?
    Jose 04/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מלחמה בין רוסיה ואוקריאנה בהחלט משפיעה לרעה וגם אפקט הקורונה גם משפיעה אבל גם פעילות ממשלת השינוי משפיעה לרעה על הבורסה ועל תשואות קופות גלם והשתלמות. הם נאחס? או שהם עושים מהלכים כלכליים ביציבות הכלכלית ..השרי ממשלה מדברים גבוה גבוה אבל בשטח קורה הפוך..מתחילת השנה רק הפסדיים ..ממשלת הנאחס ?
    סגור
  • 1.
    אלטשולר מסלול כללי -2.5% באפריל (ל"ת)
    בני 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור