כסף וצרכנות

מכעיס: למרות הירידה בעלויות השינוע, יבואניות מוצרי החשמל מעלות מחירים

החברות המובילות בתחום: ניופאן, ראלקו ומיניליין מעלות את המחירים בשיעור שיגיע עד 15%, בטענה לעליית המחירים אצל הספקים והאינפלציה הגוברת שמקשה עליהן
מערכת ice |  1
מוצרי חשמל (צילום שי כהן)
מהלך תמוה ואף מכעיס של יבואניות מוצרי החשמל המובילות בישראל. ניופאן, ראלקו ומיניליין, הודיעו לקמעונאים כי הן מעלות את המחירים וזאת על רקע הירידה הדרמטית במחירי תובלה הימית וכשעלויות השינוע ככלל לא מושפעות מעליית האינפלציה בעולם, כך נודע לכלכליסט. 
כך נכתב במייל ששלחה ראלקו: "מחירי חומרי הגלם ממשיכים לעלות וכן מחירי השינוע, ובהתאם היצרנים מעדכנים את המחירים. אשר על כן, אנו נאלצים להודיע על עליית מחיר בשיעור של עד 15% לכלל מוצרי בלומברג, שתיכנס לתוקף החל מיום 25 בנובמבר 2022". במייל דומה, חברת ניופאן הציגה את הטיעונים שלה להעלאת המחירים: ""בשל עליית מחירי חומרי הגלם בעולם, והעלאת מחירי הקניה על ידי הספקים בחו"ל, מחירי הקניה יעודכנו בעליה של 5%–8% לכלל מותגי החברה: דלונגי, אינדסיט, באוקנכט, קראון, טפאל, מולינקס, קיצ'נאייד ומג'ימיקס".
עוד הוסיפה ניופאן כי "כל היבואניות שולחות משלחות לאירופה בניסיון לעצור את היצרניות מלהעלות מחירים. הטורקים העלו מחירים על הזמנות קיימות שאמורות לצאת לישראל רק בשבוע הבא. באירופה מחירי ההובלה לא ירדו, כי הם מושפעים ממשבר האנרגיה ברוסיה בשל המלחמה עם אוקראינה. מחירי ההובלה מהמזרח ירדו ואני לא מביא סחורה כרגע כי יש לי מלאי במחסנים שאני דוחף אותו, כדי שאוכל להביא סחורה במחיר יותר זול".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רכש ויבוא
    רונן 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היבואניות לא אומרות שיש מלאי ישן שהתוקף שלו יפוג בגלל התקן החדש
    סגור