כסף וצרכנות

איקאה בצעד קיצוני: מורידה את המחירים בכל העולם, גם ישראל?

בעקבות ירידה של 4% במכירות הקמעונאיות של החברה בשנת הכספים 2024, היא החליטה להוריד משמעותית את המחירים בכל 63 המדינות בהן היא נמצאת, כולל כאן בישראל
מערכת ice |  2
איקאה סייל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי אלוני)
איקאה, ענקית הריהוט השוודית, הודיעה על הורדת מחירים משמעותית בכל 63 השווקים בהם היא פועלת ברחבי העולם. המהלך מגיע בעקבות ירידה של 4% במכירות הקמעונאיות של החברה בשנת הכספים 2024, שהסתיימה ב-31 באוגוסט. המנכ"ל יון אברהמסון רינג ציין כי הורדת המחירים נועדה להפוך את מוצרי איקאה לנגישים יותר עבור צרכנים רבים.
על פי דיווחים בתקשורת האירופית, כתוצאה מהורדת המחירים, איקאה דיווחה על עלייה של 4.5% בביקורים בחנויות הפיזיות ו-21% בביקורים באתרי האינטרנט שלה. עם זאת, החברה מציינת כי היא חווה האטה משמעותית בכלכלה ובתעשיית הריהוט הביתי בכל השווקים שלה, תופעה שלדברי מנכ"ל קבוצת Ingka, ישפר ברודין, לא נראתה כמותה מאז 2008.

באוסטרליה, שוק משמעותי עבור איקאה, החברה מתמודדת עם אתגרים נוספים. שיעורי ריבית גבוהים ומשבר דיור משפיעים על הוצאות הצרכנים, במיוחד בתחום מוצרי הבית. נתוני הלשכה האוסטרלית לסטטיסטיקה מראים כי שנת הכספים 2023-24 הייתה הגרועה ביותר מזה יותר מעשור בבניית בתים חדשים, עם ירידה של 8.8% בבנייה חדשה.
למרות האתגרים, איקאה ממשיכה להשקיע בהורדת מחירים. קבוצת Ingka דיווחה על השקעה של כ-3.41 מיליארד דולר אוסטרלי בהורדות מחירים, במטרה לשמור על נתח השוק הגלובלי שלה של 5.7% בתעשיית הריהוט הביתי. ברודין הדגיש את מחויבות החברה לתמוך בלקוחות בתקופות מאתגרות, כאשר החלומות והצרכים לחיים טובים יותר בבית גדולים מתמיד.
מהלך זה של איקאה משקף את המציאות הכלכלית המורכבת ואת האתגרים הייחודיים בשוק הריהוט הביתי. בעוד שהחברה מתמודדת עם ירידה במכירות ואתגרים בשווקים שונים, היא מנסה להתאים את עצמה לצרכי הצרכנים ולשמור על מעמדה המוביל בתעשייה. הורדת המחירים היא צעד אסטרטגי שנועד לא רק להגדיל את המכירות, אלא גם לחזק את הקשר עם הלקוחות בתקופה של אי-ודאות כלכלית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עדיין יקר. צריכים להוריד ב 25 אחוז לפחות!! (ל"ת)
    זה לא מספיק. מגזימים 10/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מחירים מטורפים באיקאה
    שרה 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברור שתהיה ירידה במכירות, המחירים שלהם נהיו מטורפים
    סגור