כסף וצרכנות

מכה להטבות המס שלכם: זה הנזק לחוסכים לפנסיה

בפורום החוסכים לפנסיה בישראל מתריעים כי ההצעה של משרד האוצר בתכנית הכלכלית למעשה מפירה את החוזה בין המדינה לאזרחים לגבי הפטור העתידי ממס שצפוי להם ביציאה לפנסיה, ויש הרואים בזה הלאמה חלקית של כספי הפנסיה
מערכת ice | 
בקשות להחזרי מס (צילום freepik)
פורום החוסכים לפנסיה בישראל מתריע נגד הפגיעה בחסכון הפנסיוני במסגרת התכנית הכלכלית של משרד האוצר, כאשר הגבלת הטבות המס בהפקדה לפנסיה (לפי סעיפים 45 א' ו-47 לפקודת מס הכנסה) כך שתינתן רק על שכר בגובה עד פי 2 מהשכר הממוצע במשק והגבלת הטבות המס בקרן השתלמות מרגע שהיא נזילה, הרווחים מאותו רגע ואילך יהיו חייבים במס רווח הון.
עוד מתריעים בפורום: "עבדתם כל השנים? חסכתם והפקדתם לפנסיה בידיעה שיש הטבות מס במשיכה לפנסיה? עכשיו כשתבואו למשוך את הפנסיה המדינה תפחית את הטבות המס במשיכת הפנסיה, שנקבעו במקור בתיקון 190. תחת הכותרת "עצירת הגידול בהטבת המס במשיכה קצבה פנסיונית בשנת 2025"

לדברי הפורום, ההצעה למעשה מפירה את החוזה בין המדינה לאזרחים לגבי הפטור העתידי ממס שצפוי להם ביציאה לפנסיה, ויש הרואים בזה הלאמה חלקית של כספי הפנסיה. ובנוסף, "אותה ועדה מוזרה שמשרד האוצר מקים, לבחינת השפעת היקף ואופן ניהול נכסי הציבור בידי הגופים המוסדיים על המשק הישראלי, שעדיין לא ברור מה מטרתה".
רועי מימרן, יו"ר פורום החוסכים לפנסיה בישראל: "בזמן שחלק מציבור העובדים ומעמד הביניים נמצא במילואים כדי להגן על מדינת ישראל, וחלק אחר ממשיך לעבוד כדי להפעיל את המשק ולייצר הכנסות, באה הממשלה ונלחמת דווקא בנו. אם ניאלץ להילחם כדי להבטיח את זכויות הציבור העובד והחוסך לפנסיה בישראל, נעשה את זה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה