כסף וצרכנות

רמי לוי יוצא למלחמה: זה הצעד הקשה שיעשה כמו שופרסל

רמי לוי שיווק השקמה, בעקבות שופרסל, הודיעה על הפסקת העברת הנתונים לחברת סטורנקסט. המהלך של רמי לוי ושופרסל, המהוות יחד כשליש משוק המזון הישראלי, יוצר "החשכה" משמעותית של מידע חיוני
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום יחצ, פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
ענף קמעונאות המזון בישראל עומד בפני תפנית דרמטית עם החלטתן של רשתות המזון המובילות להפסיק את שיתוף נתוני המכירות שלהן. רמי לוי שיווק השקמה, בעקבות שופרסל, הודיעה על הפסקת העברת הנתונים לחברת סטורנקסט, המתמחה בניתוח שוק המזון. צעד זה מעמיד בסכנה את יכולתם של צרכנים, ספקים ומשקיעים לנתח את מגמות המחירים והתחרות בשוק.
על פי דה מרקר, המהלך של רמי לוי ושופרסל, המהוות יחד כשליש משוק המזון הישראלי, יוצר "החשכה" משמעותית של מידע חיוני. סטורנקסט, שעד כה סיפקה תמונת מצב מקיפה של השוק, תיאלץ להסתמך על מודלים מתוחכמים של חיזוי ואומדן כדי למלא את החסר. השלכות המהלך עלולות להיות מרחיקות לכת, כאשר הספקים יתקשו לנהל משא ומתן מול הרשתות, והצרכנים יאבדו כלי חשוב להשוואת מחירים.

מעניין לציין כי החלטה זו מגיעה בתקופה שבה מדד רשתות השיווק בבורסה מציג עלייה של כ-25.8% בשנה האחרונה, מה שמעורר שאלות לגבי המוטיבציה האמיתית מאחורי המהלך. בעוד שהרשתות טוענות לשיקולי אבטחת מידע, גורמים בתעשייה מצביעים על רצון להסתיר את "מעלליהן" בתקופה של עליות מחירים חדות.
תהליך זה משקף מגמה רחבה יותר של חזרה ל"בסיס" בענף קמעונאות המזון הישראלי. עם העברת השליטה בשופרסל לידי האחים אמיר, ניכרת מגמה של חזרה לניהול ריכוזי יותר, צמצום פעילויות שאינן בליבת העסק, וצמצום השקיפות. זוהי תפנית משמעותית מהמגמה של העשור האחרון, שבו הרשתות הפרטיות התקרבו במאפייניהן לרשתות הגדולות והממוסדות.
למרות הביקורת, חשוב לציין כי לא כל הרשתות נהנות מאותה רמת רווחיות. הדוחות הכספיים של רמי לוי לרבעון השני של 2024, למשל, הראו כי הרשת לא השתתפה ב"חגיגת" העלאות המחירים שאפיינה רשתות אחרות. עם זאת, ההחלטה להפסיק את שיתוף הנתונים מעלה חששות כבדים לגבי עתיד התחרות והשקיפות בשוק המזון הישראלי, בתקופה שבה הצרכנים זקוקים יותר מתמיד למידע אמין ונגיש.
מסטורנקסט נמסר לדה מרקר: "בחודשים האחרונים החלה סטורנקסט לבנות מודל חדש ומותאם לשוק הישראלי, הכולל שימוש בטכנולוגיות AI. במסגרתו ישולבו נתוני מכר עם הנתונים הזמינים במאגר שקיפות המחירים, וכן עם נתונים שייאספו ישירות מהצרכנים במסגרת פאנל צרכני הנמצא בימים אלה בשלבי הקמה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במי רמי לוי יוצאת למלחמה למי טובה העמימות
    במי 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי טובה העמימות לבעלי הרשת או לצרכנים בשורה התחתונה בקופות הסופר
    סגור