השוק

אחרי דוחות שופרסל האנליסטים מדביקים מחיר יעד חדש למניה

שופרסל החליפה בעלים אי שם בחודש פברואר האחרון כך שניתן להגיד שהרבעון השני של השנה היה למעשה הרבעון השלם הראשון של האחים אמיר בחברה; שירה אחיעז, מבית ההשקעות IBI מדביקה מחיר יעד חדש למניה
ניצן כהן |  2
שלומי ויוסי אמיר (צילום יחצ, vecteezy, unsplash)
שופרסל היא אחת החברות המעניינות בשוק ההון המקומי. מחד היא חברה צמודת מקרו, כלומר ככל שהצמיחה בישראל תהיה גבוהה ויהיה לאנשים יותר כסף ביד, הרי שהיא תהנה מהתהליך הזה. שופרסל היא גם הרשת הגדולה ביותר בישראל ובעסקים שלה, יש יתרון משמעותי לגודל.
רשתות השיווק ובניהן שופרסל נמצאות בלב השיח הציבורי סביב יוקר המחיה  ובהיותה רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל הרי נמצאות במרכז סיטואציה בלתי אפשרית: אינפלציה (עליית מחירים) ולחץ ציבורי מהצד השני. 
בחודש פברואר האחרון רכשו האחים אמיר את השליטה ברשת כשהרבה גבות הורמו על המהלך. השאלה המרכזית שעלתה הייתה אם האחים מסוגלים לקחת על עצמם רשת בסדר גודל כזה ולהפוך אותה אטרקטיבית למשקיעים. והיום למעשה פורסם הדו"ח הראשון של האחים אמיר כשהם נמצאים בשופרסל רבעון שלם.
האנליסטית שירה אחיעז מבית ההשקעות IBI ניתחה את הדוחות ובתגובה ללקוחות בית ההשקעות היא כותבת: "התוצאות לרבעון השני של השנה היו חזקות בבחינת כל הפרמטרים: צמיחה נאה בשורת ההכנסות וה-SSS, רווחיות גולמית ותפעולית הגבוהה ביותר שהציגה החברה ועלייה של 100 מיליון שקל ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל.
"בנוסף, החברה הקטינה את רמות החוב פיננסי (נטו) באופן ניכר ביחס לשנים האחרונות לסכום הנמוך ממיליארד שקל. אומנם הרבעון הנוכחי נהנה מעיתוי חג הפסח לצד מיעוט בטיסות לחו"ל בעקבות הלחימה, אך אנו סבורים כי התוצאות החזקות מבטאות גם את מהלכי ההתייעלות, הן ברמה התפעולית והן ברמת הסחר, שנקטו האחים אמיר עם כניסתם לחברה.
"במבט קדימה, נצפה להמשך קידום מהלכים אלו ולתרומתם לתוצאות, כאשר בין האתגרים שעומדים על הפרק ניתן למנות את החזרת נתחי השוק של קמעונאית המזון הגדולה בישראל וייצוב כל זרועות החברה לאחר תחלופה משמעותית בכוורת ההנהלה.
"לאור התוצאות הטובות לרבעון השני לצד הקטנת רמות המינוף של החברה והצפי שלנו להמשך קידום מהלכי התייעלות אנו מעדכנים את מחיר היעד שלנו לחברת שופרסל מ-31 שקל למניה ל-35 שקל למניה, נותרים בהמלצת תשואת יתר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התייעלות
    החקלאי 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהתחלה הם נראו אנשי עבודה שמבינים במסחר ובניהול עסק . מי שהתחיל בקטן וצעד צעד אחרי צעד יודע לנהל וכול גרוש שווה אצלו הרבה .
    סגור
  • 1.
    רווח לשופרסל על חשבון העובדים והלקוחות
    דככדעד 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סניפים מטונפים, חוסרים בסחורה. רשת פח
    סגור