כסף וצרכנות

שיחת הטלפון שגררה קנס של 4.5 שקלים לדקה - איך זה קרה?

אב חרדי חויב ב-1,400 שקלים לאחר ששיחה אוטומטית נמשכה חמש שעות בשבת, חרדים המשתמשים בטלפונים "כשרים" מחויבים בקנסות כבדים על שיחות בשבת, כולל שיחות למוקדי חירום. ברשת התקשורת מסרו: "אנו מזכים את מלוא החיוב בגין שיחות אלו כנוהל מוסדר"
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום יחצ, shutterstock)
בעולם הטכנולוגי המתפתח, הקהילה החרדית בישראל מנסה לשמור על ערכיה תוך שימוש בטלפונים "כשרים". אך מה קורה כשהטלפונים הללו מתגלים כמלכודת כלכלית?לחרדי מאזור הדרום, שגילה לאחרונה חיוב מפתיע של 600 שקלים בחשבונו, זה הגיע בהפתעה, כך על פי פרסום ב-YNET.
הסיבה? שיחת טלפון שגררה קנס של 4.5 שקלים לדקה - תנאי שימוש שלא היה מודע לו במסגרת החבילה של קו טלפון שלו אשר מפעילה 'רמי לוי תקשורת', בו שיחות טלפון בלבד בסכום של 60 שקל לחודש. במקרה אחר, אב חרדי חויב ב-1,400 שקלים לאחר ששיחה אוטומטית נמשכה חמש שעות בשבת. מקרים אלו חושפים תופעה מדאיגה: חרדים המשתמשים בטלפונים "כשרים" מחויבים בקנסות כבדים על שיחות בשבת, כולל שיחות למוקדי חירום. 

מאחורי התופעה עומדת "ועדת הרבנים לענייני תקשורת", עמותה חרדית המפקחת על הטלפונים ה"כשרים". אחד מתנאי האישור לקו "כשר" הוא קנס על שימוש בשבת - דרישה שחברות התקשורת מחויבות לה.
המצב מעלה דילמות מורכבות: כיצד לאזן בין שמירת ערכים דתיים לבין הצורך בתקשורת בעת חירום? האם הפתרון הנוכחי באמת משרת את הקהילה החרדית או שמא פוגע בה כלכלית? בעוד חברות התקשורת מצהירות על טיפול רגיש במקרים אלו, נשאלת השאלה האם לא הגיע הזמן לבחון מחדש את המודל כולו. האם יש דרך לשמור על "כשרות" הטלפונים מבלי להטיל עול כלכלי כבד על המשתמשים?
ברשת "רמי לוי תקשורת”, מסרו בתגובה ל-YNET: "חיוב על שיחות בשבת למנויים כשרים הוא דרישה של ועדת הרבנים בהסכם שלנו איתם. אנו מחויבים לחייב את המנויים הכשרים על שיחות בשבת, מכיוון שוועדת הרבנים אינה מעוניינת שאוכלוסייה שאינה שייכת למגזרים שלהם יעשו שימוש בסימים שלהם. מקרים אלו מטופלים ברגישות רבה. מרבית הפניות בנושא מקבלות היענות לבקשה ומסתיימות לשביעות רצון הלקוח. בימים לא קלים אלו, מקרים שבהם לקוחותינו פנו לגופי ביטחון, חירום והצלה בשבתות או במועדי ישראל, אנו מזכים את מלוא החיוב בגין שיחות אלו כנוהל מוסדר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה