בארץ

ב-70 מיליון שקל: הממשלה אישרה תוכנית לשילוב החרדים בשוק העבודה

הממשלה אישרה תכנית ענק להגברת שיעורי התעסוקה של גברים חרדים בשוק העבודה בשווי 70 מיליון שקל. "למצות את מירב הפוטנציאל של החברה החרדית בתעסוקה איכותית"
דורון בלוך | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
במסגרת תכנית להאצת המשק באמצעות הגברת הפריון ושילוב הגברים החרדים בשוק העבודה, הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת מחליטים מקיפה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ושר העבודה יואב בן צור בהיקף של 70 מיליון שקל לתוכניות תעסוקה שונות לגברים חרדים, בדגש על עידוד ותמרוץ רכישת השכלה והכשרה איכותית ושילוב בתעסוקה בשכר גבוה, ואת כאשר התוכנית תביא לרכישת השכלת בסיס באמצעות סבסוד לימודים ופיתוח תכנים מונגשים דיגיטלית.
בנוסף, תיישם התוכנית הגברת שילוב בהשכלה על תיכונית רלוונטית לשוק העבודה ולמערכת הביטחון באמצעות תוכניות הכשרה, תמיכה וליווי. כמו כן, התוכנית תתמוך בהרחבת התמיכה במהלך הלימודים ע"י מנגנון הלוואות מותנות הכנסה, כאשר הקצאת ההלוואות תהא תוך העדפה להכשרות עם תשואה גבוהה מוכחת להשכלה.
״החלטת הממשלה על הגברת התעסוקה לגברים חרדים היא תיקון היסטורי עבור החברה החרדית והיא עוד נדבך בפעילות שלנו לעמוד ביעד שהממשלה הציבה, 65% שיעור תעסוקה לשנת 2030" אמר שר העבודה יואב בן צור "שיעורי התעסוקה והשכר של הגברים החרדים נמוכים באופן משמעותי משיעורם באוכלוסייה הכללית ופערי השכר עומדים על למעלה מ-100%, המחויבות של משרד העבודה להבטיח על שיווניות בשכר בין האוכלוסיות ולמצות את מירב הפוטנציאל של החברה החרדית בתעסוקה איכותית".
 
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר "בזמן שיש מי שמתמקדים בלזרוע שנאה ופילוג, אנחנו מתמקדים במעשים ולקדם את שצריך לקדם בשותפות והבנה. זה נכון בהגברת תעסוקה וזו הדרך הנכונה גם בנוגע לגיוס חרדים. הגברת שיעור התעסוקה של גברים חרדים בשוק העבודה הוא אינטרס משותף למשק הישראלי, לחברה הישראלית ולמגזר החרדי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה