בארץ

חה"כ מלינובסקי: "אם רוצים את החרדים מוכרחים לעשות התאמות"

לאחר סירוב צה''ל להוסיף לבקשת משפחתו של סרן ישראל יודקין ז''ל את הכיתוב הי''ד, קוראת חברת הכנסת יוליה מלינובסקי להתאמת צה''ל למגזר החרדי "מערכת הביטחון חייבת לעשות התאמות ולא ללכת עם הראש בקיר"
דורון בלוך |  1
יוליה מלינובסקי (צילום נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)
חברת הכנסת יוליה מלינובסקי הגיבה אמש (חמישי) לעניין בו צה''ל סרב להיענות לבקשת משפחתו של סרן ישראל יודקין ז''ל להוסיף למצבתו את הכיתוב הי''ד. משפחתו של סרן יודקין, המגיעה מהמגזר החרדי, ביקשה לכתוב כך, שכן זה הנוסח המקובל במגזר.
"אם אנחנו באמת רוצים את החרדים בצבא אנחנו מוכרחים לעשות התאמות גם בחיים ולצערנו גם במוות" כתבה חה''כ מלינובסקי בחשבון ה-X שלה "המציאות במדינה השתנתה לאחר השבעה באוקטובר ולאור הצורך בשותפות מלאה ואמיתית עם המגזר החרדי בצבא, מערכת הביטחון חייבת לעשות התאמות ולא ללכת עם הראש בקיר".
"צריך לכבד את רצון המשפחה שבנה, סרן ישראל יודקין ז"ל, נפל למען המדינה ולכתוב על המצבה את ראשי התיבות הי"ד ליד שמו לבקשתה" התייחסה מלינובסקי למקרה הספציפי  "אני מזכירה את אלירן מזרחי ז"ל שקיבל קבורה צבאית בסופו של דבר למרות שמערכת הביטחון סירבה בתחילה וזה מראה שהמערכת יודעת להתגמש ולהבין שאנחנו נמצאים במציאות אחרת".
בסיום דבריה אמרה "אפנה לשר הביטחון כדי שישנה את ההחלטה ושחלילה המצבה של ישראל ז"ל לא תשאר ריקה. זהו הדבר הנכון לעשות, זה מוסרי וזה יהודי".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במלחמת מצווה!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במלחמת מצווה כולם יוצאים.גם חתן מחדרו וגם כלה מחופתה-חז"ל!!!!
    סגור