בארץ

סמוטריץ' נגד גלנט: "רצף התדרוכים וההפחדות של גנרלים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התבטא כנגד התנהלותו של שר הבטחון יואב גלנט, "רצף התדרוכים וההפחדות של גנרלים בכירים בצה"ל נגדי", וסיפר גם על הרמדאן האחרון: "ניסו להפחיד אותי"
דורון בלוך |  2
בצלאל סמוטריץ', יואב גלנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התבטא היום (שישי) בחשבון ה-X שלו כנגד התנהלותו של שר הבטחון יואב גלנט "דבריו של שר הביטחון יואב גלנט אתמול בטקס הענקת דרגות לאלוף פיקוד המרכז הנכנס, אבי בלוט, ולפיהן למרות האתגר הביטחוני העצום ביהודה ושומרון יש לפעול "במינימום הכח הנדרש ולא במקסימום הכח האפשרי", כמו גם רצף התדרוכים וההפחדות של גנרלים בכירים בצה"ל נגדי בימים האחרונים בקשר למדיניות שלי מול הרש"פ ודרישתי כי היא תחדל לממן ולעודד טרור ולהילחם נגד מדינת ישראל ולוחמי צה"ל בבית הדין בהאג, הם המשך של הקונספציה שהביאה עלינו את טבח ה-7 לאוקטובר, ומלמדים שמערכת הביטחון רחוקה מלהפיק לקחים.
עוד הוסיף "אני מסכים עם הגדרת המטרה - לשמור את יהודה ושומרון כזירה משנית ושקטה ולאפשר לצה"ל להתמקד בחזית הדרומית והצפונית. אבל המחשבה שהדרך להשיג שקט היא ללכת על ביצים ו"לפעול במינימום הכח הנדרש" ולהמשיך לגלות חולשה ורפיסות מול הרש"פ היא טעות קשה. המחשבה שרווחה כלכלית ותעסוקה יגברו על מוטיבציות הטרור ועל תאוות הרצח האיסלם-רדיקאלית היא עיוורון מסוכן. זה בדיוק מה שצה"ל חשב במשך שנים לגבי חמאס בעזה - שאם רק נעביר לו מזוודות של כסף קטארי ורק נכניס פועלים שיוכלו לפרנס את המשפחות שלהם אז נקבל שקט, והמחשבה המערבית המנותקת הזו התפוצצה לכולנו בשמחת תורה. וזה מדהים שבכירי צה"ל מסרבים להפנים את זה ולהחיל את התובנות הפשוטות האלה גם ביהודה ושומרון".

עוד הוסיף לבקר בחריפות "אני מתרשם שהלוחמים ומפקדי השטח מבינים את זה היטב, אבל קציני המטה הכללי ושר הביטחון תקועים בעבר ומסרבים להתקדם. הדרך היחידה להשיג שקט ביהודה ושומרון ולשמור עליו לאורך זמן היא לפעול בתקיפות, בנחישות ובהכי הרבה כח שאפשר, באופן שיחסל הכי הרבה מחבלים ותמכיהם ויוציא אותם מהשטח, ובאופן שיצור הרתעה ויבהיר במעשים למי ששוקל להבעיר את השטח שהרבה לפני שהוא יספיק לעשות את זה הוא כבר לא יהיה כאן. לוודא שקצב הסיכול גבוה מקצב צמיחת הטרור, לרדוף את המחבלים, ליצור להם פחד ומנוסה מתמדת, להרוג כל מי שמעז להסתובב עם נשק ולא למצמץ
עוד סיפר השר סמוטריץ' כי "לפני הרמדאן האחרון ניסו להפחיד אותי שאם לא אאשר הכנסת פועלים ולא אעביר לרש"פ את כספי הסילוקין השטח יבער. בפועל עברנו את הרמדאן השקט ביותר זה שנים רבות. היו למרבה הצער כמה פיגועים קטלניים שגבו מאיתנו מחיר כואב, אבל הרבה פחות מכל שנה אחרת. הסיבה היחידה היא שצה"ל פעל באגרסיביות ובנחישות בכל לילה. וצריך להמשיך בזה ולהגביר את הקצב ואת העוצמה".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כשאין טענות ענייניות-מתייחסים מראה החיצוני (ל"ת)
    אבי 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הגמד הבריון עם הנפט ביד מול שר הביטחון-בושה של "הנהגה" (ל"ת)
    משה 06/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור