בארץ

יוקר המחיה או טלפונים כשרים? זה הנושא שמקודם בכנסת

ועדת הכלכלה דחתה דיון בנושא רפורמת "מה שטוב לאירופה", אשר אמורה להוזיל את המחירים של מוצרי צריכה רבים בישראל, והחליטה להתמקד בדיון בנושא טלפונים כשרים. לטענת הוועדה, הסיבה לכך היא בעקבות עיכוב בתגובה של משרדי הממשלה בנוגע להערות הייעוץ המשפטי של הוועדה
מערכת ice | 
ועדת הכלכלה (צילום נועם מושקוביץ)
בשבוע הבא הייתה אמורה לדון ועדת הכלכלה של הכנסת בהצעת החוק בנושא רפורמת "מה שטוב לאירופה" שאמורה להוזיל את המחירים בישראל ברקע ההתייקרות החדה בשוק, אלא שהדיון נדחה. שר הכלכלה ברקת הכריז עליה כבר לפני כשנה, והתחייב: "החקיקה תקודם במהירות האפשרית עד לפתיחת מושב החורף, כדי לפתוח את השוק הישראלי לתחרות כבר במושב החורף הקרוב של הכנסת". אז רפורמה בנושא זה עדיין אין, אבל נראה כי הכנסת מעוניינת לקדם רפורמה בנושא אחר ולא פחות חשוב – טלפונים כשרים.
החוק שהציע חבר הכנסת ישראל אייכלר ונוספים, מעוניין לאפשר למנויים או קבוצות מנויים המשתמשות בטלפונים מסוג זה לחסום קבלת שיחות ממספרים מסוימים. מספרי הטלפון שייחסמו או יוגבלו ייקבעו על ידי הרבנים, ולמנויים עצמם (כלומר לאוכלוסיית המשתמשים) לא תהיה אפשרות לבטל או לשנות זאת.
כפי שפורסם בוואלה, מהוועדה הסבירו בתגובה כי הדחיה היא לכמה ימים בלבד, והסיבה לכך היא שעדיין אין תגובה של משרדי הממשלה בנוגע להערות הייעוץ המשפטי של הוועדה, מה שלא מאפשר את הקראת החוק.
כחלק מסעיפי הרפורמה שצפויה לחסוך אלפי שקלים לכל משפחה בישראל, יגיעו לישראל מכשירי חשמל עם רמת נצילות אנרגטית גבוהה יותר, דבר שיוביל לצמצום צריכת החשמל של משקי הבית. גם בתחומי המזון הרפורמה נוגעת, כך שייובאו לישראל עשרות אלפי מוצרים שמשווקים באירופה בהיסתמך על תווי התקן האירופאיים, וללא בדיקה ישראלית נוספת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה