השוק

ניר ברקת חושף: "מונופולים איימו עליי באמצעות פעילים פוליטיים"

ועדת הכלכלה התכנסה בכדי להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתיקון חוק התקנים, זאת במטרה לאמץ את ההוראות המחייבות בדין האירופי. בדיון, ברקת סיפר על הלחצים והאיומים שקיבל מצד מונופולים בעקבות קידום הרפורמה: "שלחו אלי שליחים ואיימו עלי באמצעות פעילים פוליטיים ובכל דרך אפשרית"

מערכת ice |  2
ניר ברקת (צילום אבשלום ששוני / פלאש 90)
היום בבוקר (שני) התכנסה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, בכדי להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק התקנים, על מנת לאמץ את ההוראות המחייבות בדין האירופי.
בפתח הדיון הציג שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ ניר ברקת, את הרפורמה ואמר: "אני איש של אסטרטגיה ולא פלסטרים. הבנתי מההתחלה שרק רפורמה עמוקה תוכל להתמודד עם האתגר של מונופולים וקרטלים בישראל ויש לנו הזדמנות להניח תשתית שתתקן את התופעה. ברור לכולנו שפתיחת השוק לייבוא הוא הדבר הנכון לעשות".
בהמשך דבריו, הודה ברקת כי מהיום שהוא הכריז על הנעת הרפורמה, הוא התמודד עם לא מעט לחצים ואיומים שהופנו כלפיו מטעם מונופלים. "הם שלחו אליי שליחים ואיימו עליי באמצעות פעילים פוליטיים ובכל דרך אפשרית. שלחתי את השליחים הביתה ואמרתי להם שאני לא חייב להם שום דבר ואני לא חושש משום דבר", סיפר ברקת. 
לאחר שציין כי "המונופולים התרגלו לשלוט בשוק בדיוק ככה", הדגיש שר הכלכלה והתעשייה כי קידום הרפורמה הוא קריטי והכרחי עבור הציבור הישראלי. בהמשך דבריו, התייחס ברקת לתקשורת הישראלית וציין כי התנהלותה אינה ראויה: "אני רוצה להתייחס לעיתונות, המונופולים מפרנסים את העיתונאים ואנחנו רואים איזה לחץ מגיע מהעיתונאים ובשביל מי הם עובדים, בשביל הציבור או בשביל המונופולים?". 
"מנסים להשחיר את שמי ולהדביק לי דברים לא נכונים. אני לא מתרגש, אני יודע עבור מי אני עובד ועבור מי הם עובדים. אל תתייחסו לדברים שנאמרים בעיתונות. הם רוצים להמשיך להרוויח ויבואו עם טענות מפה ועד להודעה חדשה. אני משוכנע שהחקיקה שנסיים אותה מהר אין לי ספק שהיא תעשה את הדבר הנכון", כך אמר ברקת בפני הנוכחים בוועדת הכלכלה הבוקר. 
ברקת הזכיר לנוכחים, כי בשבוע שעבר בג"צ התייחס לבקשה שהוגשה לפני שנה, הנוגעת לכך שחובת משרד הכלכלה ושאר הגורמים הרלוונטיים לבחון היכן מתקיים עושק של הציבור מצד המונופולים. בעקבות כך, הודיע ברקת לנוכחים: "בשבוע שעבר העתירה נפלה והמונופולים מחויבים להעביר לנו נתונים. אם נראה שהמונופולים עושקים את הציבור אני לא אחשוש לעצור אותם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ברקת
    אריה 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה יש לאיים? עליך בלאו הכי אתה לא עושה שום דבר
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לו ולכם על הפרסום
    מממ 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סביר שערוצי השמאל לא מפרסמים על מאבק להורדת מחיר כי הם שייכים לבעלי המונופולים
    סגור