משפט

רמי לוי נושם לרווחה: כתב אישום נגד האיש שעקץ אותו

לאחר גיבוש תשתית ראייתית מוצקה, הגישה יחידת התביעות המשטרתית במחוז לכיש כתב אישום נגד החשוד בגניבת 22 מכשירים סלולריים יקרי ערך מסניף באשדוד, בצירוף בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני)
בתאריך 20 במרץ 2024, התרחש אירוע יוצא דופן בסניף 'רמי לוי' ברחוב היהלומים באשדוד. מה שנראה לעוברים ושבים כקניות שגרתיות, התגלה כפריצה מתוכננת היטב שהסתיימה בגניבת 22 מכשירים סלולריים יקרי ערך.
החשוד, תושב מזרח ירושלים בן 26, נכנס לחנות כלקוח מן המניין, מצויד בעגלת קניות. אך במקום למלא את העגלה במוצרי מזון, הוא ניצל אותה ככלי להסוואת מעשיו הפליליים. בתחכום מפתיע, החשוד הצליח להגיע למשרדי ההנהלה בקומה השנייה של הסניף, שם השיג צרור מפתחות מחדרו של המנהל.

הניסיון הראשון לפרוץ לחדר הכספרית באמצעות המפתחות לא צלח, אך הדבר לא הרתיע את הפורץ. בנחישות ראויה לציון (אם כי למטרות פליליות), הוא הצליח להתגבר על המכשול ולחדור לחדר המבוקש. שם, הוא נטל ארגז ובו 22 מכשירים סלולריים חדשים.
במה שנראה כמהלך נועז במיוחד, החשוד הניח את הארגז הגנוב בתוך עגלת הקניות שלו והמשיך להסתובב בחנות כאילו דבר לא קרה. לבסוף, הוא עזב את המקום עם השלל, כשהוא מצליח להתחמק מעיני העובדים והמצלמות.
אולם, החוקרים לא אמרו נואש. באמצעות שילוב של טכנולוגיה מתקדמת וכלים פורנזיים, הצליחו חוקרי משטרת אשדוד לאתר את החשוד ולעצור אותו לחקירה. לאחר גיבוש תשתית ראייתית מוצקה, הגישה יחידת התביעות המשטרתית במחוז לכיש כתב אישום נגד החשוד, בצירוף בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים, כך על פי 'אשדוד 10'.
מקרה זה מדגיש את החשיבות של אבטחה קפדנית בחנויות קמעונאיות, במיוחד באזורים רגישים כמו משרדי הנהלה וחדרי כספות. הוא גם מעלה שאלות לגבי הצורך בהגברת המודעות של עובדים לאיתור התנהגות חשודה, אפילו כאשר היא מוסווית כפעילות שגרתית של לקוח.
בעוד שהמשטרה מציינת את ההצלחה בפענוח המקרה, נותרת השאלה כיצד ניתן למנוע מקרים דומים בעתיד. האם יש צורך בשדרוג מערכות האבטחה? האם נדרשת הכשרה נוספת לעובדים? ומה לגבי הלקוחות - האם עליהם להיות ערניים יותר למתרחש סביבם?
ככל שהמשפט יתקדם, צפויים להתגלות פרטים נוספים על אודות תכנון הפריצה וביצועה. בינתיים, סניפי רשתות השיווק ברחבי הארץ בוודאי יפיקו לקחים מהאירוע ויבחנו מחדש את נהלי האבטחה שלהם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לתחקר את העובדים הערבים..
    מריק 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשובה פשוטה לשאלה כיצד ניתן למנוע מקרים דומים בעתיד.. לא מעסיקים ערבים! הגנב ידע בדיוק איפה למצא את מכשירי הסלולר!
    סגור