קריירה ולימודים

שר החינוך: "נערכים לקליטת תלמידי העוטף בבתי"ס בערבה לטווח ארוך"

שר החינוך יואב קיש, ביקר במועצה האזורית הערבה התיכונה על מנת להיערך לקליטת מאות תלמידים שפונו מעוטף עזה, במוסדות החינוך במועצה לטווח ארוך 
מערכת ice | 
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
שר החינוך יואב קיש, ומנהל מחוז דרום במשרד החינוך רם זהבי, הגיעו לביקורם השני השבוע, עם ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה מאיר צור, מנהלת מחלקת חינוך במועצה מירב שליו ומנהלת יקל"ר (יחידת קישור לרשות) אשכול בערבה מידן פלג.
בערבה התיכונה נערכים לקליטת מאות תלמידי העוטף לטווח ארוך. במהלך החודש הקרוב מתוכננים להגיע עשרות מבנים יבילים, שיהוו כיתות נוספות עבור תלמידי העוטף שיצטרפו לבתי הספר, היסודי והתיכון.
שר החינוך קיש הבטיח לראש המועצה צור כי יוקצו תקציבים מיוחדים להיערכות לקליטת התלמידים, כולל ליווי פדגוגי של צוותי החינוך. שר החינוך ציין כי עיקר האתגר יהיה בקליטת כיתות התיכון ז'- יב'. בשלב הבא בפרויקט הקליטה, מתוכננת בערבה הקמת שני בתי ספר חדשים, יסודי ותיכון, כולל מבני מיקלוט, ציוד וכלל צרכי בתי הספר.
מאיר צור, ראש המועצה אמר לשר כי הערבה התיכונה מהווה מודל התיישבותי המוכר למפונים, ולכן עדיפה עבור המשפחות המחפשות בשעה קשה זו את מקומן ובמקביל גם רמת חינוך איכותית לילדיהם.
המטרה הינה להשרות אווירת ביטחון וקביעות ולא תחושת ארעיות, ולכן קיים צורך גם במבני מגורים למשפחות העוטף, כך שלא ישהו במקומות ארעיים כמו חדרי אירוח ובתים פרטיים של תושבי הערבה, שפתחו ביתם וליבם, מאז השבת השחורה, ומארחים את אלפי תושבי העוטף באהבה רבה על כלל צרכיהם.
מירב שליו, מנהלת מח' חינוך במועצה אזורית הערבה התיכונה הודתה על שיתוף הפעולה והתמיכה הצמודה לה היא זוכה ממחוז דרום במשרד החינוך וציינה כי כלל תהליכי הקליטה ייעשו בשיתוף הצוותים הפדגוגים של בתי הספר בעוטף, אותם מכירים התלמידים וההורים.
מידן פלג מנהלת יקל"ר אשכול בערבה אמרה כי משפחות מפוני העוטף, מעוניינות בפתרון איכותי לטווח ארוך והיא מודה מאוד בשם המתפנים על החיבוק החם להם זכו בערבה התיכונה.
רם זהבי, מנהל מחוז דרום במשרד החינוך אמר לשר קיש, כי גם בימי שגרה מושקע רבות בחינוך איכותי בערבה, במטרה למשוך לאזור משפחות צעירות וכן לגרום לגידול פנימי וכי השנה נפתח גן ילדים חדש בערבה.
עוד ציין זהבי כי האתגרים למגורים בערבה הינם המרחק ותעסוקה להורים, ולכן חובה על החינוך בערבה להיות איכותי וייחודי. מועצה אזורית הערבה התיכונה הינה אחד מארבעת האזורים בהם קבע משרד החינוך כי בהם יוקמו בתי ספר לקליטת התלמידים שפונו מהעוטף.
לישיבה הצטרף רז לחוביצר מנהל קריית החינוך היסודי "שיטים" בערבה, שהגיע להפוגה קצרה מהמילואים. זהבי ציין כי ביה"ס היסודי בניהולו של לחוביצר זכה בפרס הצטיינות של מחוז דרום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה