רכב

טסלה בצרות? משביתה את המפעל בברלין בגלל האיום החות'י

האיום החות'י אשר פוגע קשות בכלכלה העולמית הגיע גם לחברת המכוניות החשמליות טסלה, וכעת החברה מפרסמת כי בשל המצב היא נאלצת לסגור את המפעל בברלין, לשבועיים, האם שרשרת האספקה לישראל בסכנת פגיעה?
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום Zigres /Shutterstock, פייסבוק/ אילון מאסק)
נכון לעכשיו לחברת המכוניות החשמליות טסלה, ישנם שישה מפעלים פעילים ברחבי העולם ועוד מפעל אחד שנמצא בבנייה. המפעל אשר נמצא בברלין, הוא אחד מהגדולים והמרכזיים של החברה והוא מייצר את הסוללות של המכוניות וגם אחראי על פס הייצור של הטסלה מודל Y, לשוק האירופי והישראלי.
המורדים החות'ים בתימן, מבצעים תקיפות נרחבות בספינות בים האדום, מה שהשפיע רבות על הכלכלה העולמית ואף הביא לגיבוש כוח צבאי ימי בינלאומי שנועד להתמודד עם האיום הנ"ל. כעת, נראה כי המצב השפיע גם על טסלה, שהודיעה כי בשל המצב המפעל שלה בברלין יסגר לשבועיים.
החברה שחרר הצהרה במסגרתה הודיעה כי תסגור את המפעל בין 29 בינואר ל-11 בפברואר, בשל מחסור מסתמן ברכיבים לפס הייצור האירופי של הקרוסאובר החשמלי מודל Y.
החברה טוענת כי המחסור נוצר בשל התקפות החות'ים, שגרמו לחברות הספנות שמשיטות למפעל רכיבים מהמזרח להסיט את האוניות שלהן הרחק מהים האדום למסלול עוקף אפריקה, מה שיביא לאיחור בהגעת המשלוחים למפעל.
המפעל בברלין החל לפעול בשנת 2021 ובמהלך החודשים האחרונים, המפעל הגיע לנתון שיא כרשם קצב ייצור של כ-375 אלף מכוניות בשנה. על כן, ההשבתה ך שהפסקת הייצור צפויה לעלות לטסלה בייצור של כ-14 אלף מכוניות.
מלבד השוק האירופי המפעל בגרמניה, מספק את המודל Y, גם לשוק הישראלי ובשנה החולפת הוא זכה בתואר המכונית החשמלית השלישית הנמכרת ביותר בישראל. נכון לעכשיו, עוד לא ברור אם החברה תצליח להתגבר על השפעות ההשבתה בחודשים הבאים, והאם צפויה פגיעה בשרשרת האספקה לשוק הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה