תקשורת ומדיה

בגלל החות'ים: חברת האוניות מארסק עוצרת את פעילותה בים האדום

בסוף השבוע האחרון, אוניית המטען MAERSK HANGZHOU שבבעלות דנית, הותקפה על ידי חמושים חות'ים שפתחו לעברו לעברה באש. בשל המתקפה, חברת מארסק הודיעה כי תעצור כל תנועה של כלי שייט בבעלותה באזור עד שיובהר המצב המתפתח בים האדום 

מערכת ice | 
ספינת תענוגות (צילום freepik)
המורדים החות'ים בתימן ממשיכים לתקוף כלי שייט. בסוף השבוע האחרון נפגעה אחת מאוניותיה של החברה הדנית מארסק. בשל כך, היום (שלישי) הודיעה החברה כי היא עוצרת  את תנועת אוניותייה בים האדום ובמפרץ עדן  עד הודעה חדשה. 
מטעם החברה נמסר: "מארסק תעצור כל תנועה של כלי שייט בבעלותה באזור עד שנעריך את המצב המתפתח" בים האדום. כלי השייט ינותבו מחדש וימשיכו במסלול סביב כף התקווה הטובה באפריקה על פי הצורך". 
הספינה המותקפת של מארסק נשאה 14 אלף מכולות והיתה בדרכה מסינגפור. על הספינה נורו  55 טילים, אך במזל איש לא נפגע. 
החות'ים תוקפים ספינות בנתיב הים האדום כאות סולידריות עם חמאס ברצועת עזה. בנתיב זה עובר כ-12% מהמסחר הימי והוא מהותי למשלוחים בין אסיה ואירופה ולייבוא נפט מהמזה"ת לאירופה.
הספינה הראשונה שהותקפה הייתה ה־Galaxy Leader בבעלות איל הספנות הישראלי רמי אונגר. מאז היו ניסיונות השתלטות נוספים מצד החותים, שנבלמו בסיוע משחתות אמריקאיות המשייטות באזור. לנוכח המתקפות ארה"ב הכריזה על הקמת כוח רב לאומי שיפעל בנתיב השיט הקריטי לסחר העולמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה