רכב

המהפכה התחבורתית במרכז עולה שלב: האם הפקקים עומדים לרדת?

מהפכה בפתח תקווה: בשנים האחרונות ערים רבות בישראל הפסיקו לתעדף את הרכב הפרטי ושמו את התחבורה הציבורית, הולכי הרגל ורוחבי האופניים בעדיפות ויצאו בתוכנית מהפכנית לשינוי פני העיר. עיריית פתח תקווה, השכילה לזהות את הפוטנציאל הטמון בכך והיא אישרה עשרות פרויקטים חדשים בתחום | כל הפרטים
מערכת ice | 
רמי גרינברג (צילום shutterstock, פלאש 90/ עומר פיכמן, יוסי אלוני, ויקיפדיה - ראובן קופיצ'ינסקי)
במסגרת המאמץ המתמשך לשיפור המערך התנועתי בפתח תקווה, אישרה לאחרונה ועדת התנועה בעירייה מספר פרויקטים משמעותיים שיתמקדו בעיקר בשדרוג התחבורה הציבורית ובשיפור הקישוריות בין השכונות השונות. אחד הפרויקטים המרכזיים הוא תכנית התנועה לכביש עוקף עמישב, אשר יקים כביש גישה חדש שיחבר את השכונות המזרחיות לכביש 471.
בנוסף, אושרה תכנית להקמת מסוף אחדות, שיביא לשדרוג משמעותי בשירות התחבורה הציבורית בעיר. המסוף החדש ישפר את הקישוריות למרכז העיר, תחנות הרכבת הקלה ומוקדי התחבורה העירוניים, ויאפשר שירות של אוטובוסים חשמליים – אוטובוסים שקטים וידידותיים לסביבה.
המסוף יחליף את המסוף הארעי בסמוך לבית החולים בית רבקה, ויכלול פיתוח חדשני עם תחנות אוטובוס חדישות, מדרכות, שביל אופניים וחניית אוטובוסים, וכל זאת ללא הפרעה לתנועה הקיימת.
בנוסף, הועדה אישרה את המשך קידום פרויקט נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) ברחובות שלמה שמלצר וראשון לציון. פרויקט אם המושבות בפתח תקווה, באורך של כ-5.5 ק"מ, יהווה ציר תחבורה ציבורית מטרופוליני חדש, המקשר בין מתחם הבורסה ברמת גן לבין כביש 40. במסגרת הפרויקט יתבצעו שדרוגים לצמתים, הסדרת נתיבי נסיעה ושיפור המרחב העירוני.
שיפורים בטיחותיים יבוצעו גם בצמתים אלברט איינשטיין והשילוח, פינס וחפץ חיים, כמו גם לאורך רחוב היצירה. הוועדה אישרה גם את הסדרת מעגלי תנועה חדשים בצמתים מרכזיים, כגון בן גוריון והיבנר, מנחם בגין וחנה רובינא. הצעדים הללו, מצביעים על כך שבפתח תקווה השכילו לזהות את הפוטנציאל בהשקעה בתחום, על מחויבות של העירייה בשדרג התחבורה הציבורית ובהגברת הבטיחות והתנועה ברחבי העיר.
ראש העיר רמי גרינברג, התייחס לפרטים ומסר בתגובה: "אנו ממשיכים לקדם פרויקטים תנועתיים, לטובת הנגשת העיר ומערך התחבורה הציבורית. בנוסף, כחלק מהתכנון האסטרטגי להמשך פיתוח וחידוש העיר, אנחנו מקדמים תכנית כוללת אשר לוקחת בחשבון את מכלול המרכיבים הציבוריים הדרושים כדי לתמוך בהמשך פיתוח העיר, לצד שדרוג כלל התשתיות הציבוריות, לרבות יצירת דרכים חדשות, שדרוג מערך התחב"צ וקידום תחבורת ההמונים עם 2 קווי מטרו, רכבות קלות ותחנת הרכבת "פתח תקווה דרום", תחנה מרכזית חדשה, מסופי אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד, מה שיקל על העומסי תנועה, יפחית את זיהום האוויר וההוצאות על הרכב הפרטי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה