רכב

"האוטובוסים החשמליים מסייעים לאיכות הסביבה, כך שזה משתלם לנוסעים"

ועידת ישראל ה-10 לתשתיות ותעשייה התקיימה היום (חמישי). במסגרת הועידה דובר רבות על החשיבות של המעבר לאנרגיה ירוקה והרחבת השימוש באוטובוסים חשמליים

מערכת ice | 
אוטובוס דן חשמלי (צילום ניסן חלבה)
ועידת ישראל ה-10 לתשתיות ותעשייה של SE SUMMIT EXPERTS התקיימה היום (חמישי) והפגישה על במה אחת את בכירי עולם התשתיות והתעשייה. במסגרתה דובר רבות על המעבר לאנרגיה ירוקה והרחבת השימוש באוטובוסים חשמליים.
בפאנל שעסק בתחום הרחב החשמלי אמר יורי ברונשטיין, סמנכ"ל תשתיות ופרויקטים ומנכ"ל דן נתיבים: "נכון להיום בדן יש 350 אוטובוסים חשמליים, עד סוף השנה יהיו לנו 650 ועד סוף שנה הבאה 1000. אנחנו קיבלנו החלטה והבנו שיש מציאות חדשה, הבנו שהדרך הנכונה לקדם זאת היא אם נשקיע בתשתיות. כדי להביא צי של אוטובוסים חשמליים צריך לקיים את התפעול. כיום אוטובוסים חשמליים יכולים לעבוד 16 שעות ביום. חשוב להגיד שחוץ מזה שהאוטובוסים החשמליים מסייעים לאיכות הסביבה, זה גם מוזיל משמעותית את העלויות, כך שזה מצב שמשתלם לציבור הנוסעים."
אבנר פלור, ראש מנהל תשתיות תחבורה, משרד התחבורה: "חוץ מחשמל יש לנו היום עוד סוג של אנרגיה והוא המימן. כלומר רכב חשמלי שמוטען במימן והטעינה שלו היא מהירה הרבה יותר. כיום יש תוכניות להגדלת עמדות הטעינה לרכבים חשמליים וקיימת החלטה שבהקמה של כל חניון חדש יהיה מיקום גם של עמדות טעינה".
רונן יבלון, מנכ"ל ג'ילי ישראל אמר: "אנו גאים להיות ממובילי המהפכה החשמלית בישראל, ונמצאים בעיצומה של תקופה מאוד מעניינת בתעשיית הרכב העולמית והמקומית כאחד. המגמות ברורות ומסמנות על מעבר הדרגתי ומתגבר לעבר הרכב החשמלי, לצד התחזקות היצרניות מסין בשוק העולמי. אני סבור כי אסור להתעלם ממגמות אלו, שמגיעות אט-אט גם לישראל, ולכן חשוב יהיה להקדים ולגבש אסטרטגיה ברורה בנוגע למגמות העולמיות, לקדם את חדירת הרכב החשמלי בכלל הסקטורים תשתיות, מיסוי ועוד, ולוודא שאנחנו ערוכים עם יעדים ותוכניות עבודה ממוקדות".
דודי לסרי, מנכ"ל PLUGO הוסיף: "מה שקריטי בעמדות הטעינה הוא שהן יהיו עמדו חכמות, אם נרכוש עמדות טעינה פשוטות זה יצור נזק כלכלי ורק יעמיק את הבעיה בתחבורה".
יגאל לנדאו, מנכ״ל רציו אנרגיות: ״הייצוא הוא תנאי בל יעבור להמשך ההשקעות בחיפושי גז בישראל. ללא ודאות בסוגיה זו אף גוף לא יבוא להשקיע ולהעמיד בסיכון הון עתק בחיפושי גז ובפיתוח הפקה. יש כבר כיום בישראל 1,000 BCM גז מוכח ובר הפקה. ישראל צורכת 12 BCM לשנה. כלומר, צורכי הביקוש המקומי מקבלים מענה מלא משלושה מאגרים עצמאיים, מצב שיימשך עוד עשרות שנים קדימה. כדי לפתח מאגר צריך רמת ודאות גבוהה באשר למכירות, דבר שמדינת ישראל לא יכולה להבטיח ללא ייצוא. מדובר באינטרס לאומי מהמעלה הראשונה, הציבור הוא השותף הבכיר (62%) בהכנסות מהגז ומקבלי ההחלטות צריכים לפעול בהתאם לאינטרס הלאומי.״
אלי בר יוסף, מנכ"ל נמל אשדוד: "נמל אשדוד פועל בסביבה תחרותית משוכללת ועם זאת מחויב לצרכים לאומיים שוטפים. המשימה שלנו  להמשיך להוביל טכנולוגית ובמגוון השירותים הגדול ביותר בשוק הנמלים .עם רמת שירות וניסיון גבוה אנחנו מתייעלים תחרותיים ורווחיים. נמשיך לשרת את הכלכלה והמשק הישראלי כנמל המרכזי של המדינה".
עו"ד שרון אדלר, מנהל משותף מחלקת תשתיות, אנרגיה ומימון פרויקטים, שבלת ושות' הנחה את פאנל המומחים מחו"ל ואמר: "מקבלי ההחלטות בפרויקטים צריכים להסתכל וללמוד מהניסיון הבינלאומי ביישום פרויקטים ומהמגמות בתחום וליישם את הלקחים בפרויקטים המבוצעים בישראל".
מלי ביצור פרנס מנכ"לית פירמת הייעוץ Tefen שהנחתה את פאנל התחבורה והתשתיות אמרה שמסקר ש- Tefen ערכה בקרב הציבור הרחב עולה שהאזרחים לא מבדילים עדיין בין מטרו לרכבת הקלה אבל מתכוונים להשתמש בשירותיהן כמה שיותר ומרגישים שמדובר בבשורה של ממש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה