רכב

אזור מסוכן לתלמידים? זו העיר הקטלנית ביותר בישראל

31 ילדים נהרגו בחמש השנים האחרונות בסביבתם של גני הילדים ובתי הספר. כמעט שני מיליון ושש מאות אלף ילדים ובני נוער חזרו שלשום לבתי הספר ברגל, בהסעות, באופניים או קורקינט ויחצו מדי יום כבישים וצמתים סואנים ויהיו חשופים לסכנות הדרך. איזו עיר היא המסוכנת ביותר לילדים שלכם?
דוד זולדן |  1
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, freepik)
עם החזרה ללימודים כדאי לבדוק גם את מצבם הבטיחותי של התלמידים. לפי הציון המשוקלל שהוענק לכל רשות – אשר נקבע על פי כמות התאונות, מספר הנפגעים וחומרת הפגיעות, וככל שהמצב גרוע יותר כך גם הוא עולה – בבאר-שבע נרשם השיפור הגדול ביותר, ירידה של 72 אחוזים בציון. ערים נוספות שבהן חל שינוי ממשי לטובה הן ראשון-לציון, חיפה, בת-ים, חולון ורמת-גן. שיפור מתון יותר חל בבני-ברק, תל-אביב, אשקלון, נתניה ופתח-תקווה. היכן הידרדר המצב? בית-שמש בראש, עם עלייה של 67 אחוזים בציון, ואחריה רמלה, ביתר-עילית, רחובות, לוד ואשדוד.
למרות שגם אצלה חל שיפור בחמש השנים האלה לעומת קודמותיהן, ירושלים עדיין מחזיקה בציון הגבוה ביותר במדד המשוקלל של תאונות דרכים ליד מוסדות חינוך. אחריה בדירוג תל-אביב, בני-ברק, אשדוד ופתח-תקווה. כמובן שלהיקף האוכלוסייה בכל עיר יש כאן משמעות גדולה.
הדוח גם מציין מתחמי בתי ספר מועדים לפורענות. בהם מקבץ מוסדות בית-יעקב-מרגלית בירושלים; מקבץ עטרת שלמה בארה"ק בבני-ברק; מקבץ ישיבת חכמי לובלין בבני-ברק; מקבץ תיכון אורתודוקסי ברמלה; מקבץ אלראזי בלוד; מקבץ שובו-מעורב בתל-אביב; ומקבץ ישיבת שערי דעה במודיעין-עילית.
יוצרי הדוח: "תכנית לאומית רב-שנתית, מתוקצבת ומקיפה, שבסיסה אימוץ 'חזון אפס' תאונות, תחסוך למשק הישראלי 17 מיליארד שקלים בשנה ותציל חיי אדם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין חינוך לשמירת חוק
    רפי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה שמצפצפים על החוק שם יפגעו יותר
    סגור