פרויקטים

השכונה המבוקשת של תל אביב מתחדשת: זה הפרויקט שמוביל את המהפך

נאות אפקה, משכונותיה האיכותיות והנחשקות של צפון תל אביב, מגדילה את היצע הדיור ומחדשת את מבניה ותשתיותיה. הפרויקט שמסמן את מתיחת הפנים, הוא AFK שמובילות במשותף שיכון ובינוי ומטרופוליס – עם 292 דירות בתמהיל מגוון, המספק מענה לכל סוגי הקהלים

פרויקט AFK בתל אביב הדמיה: ViewPoint
בזכות שילוב מנצח בין שכונה מטופחת, שלווה ופסטורלית, לקרבה לשלל מוקדי בילוי, קניות, תרבות ופנאי – בנתה לה נאות אפקה מוניטין כאחד מאזורי המגורים האיכותיים והנחשקים בצפון תל אביב. סימן ההיכר שלה טמון באינטגרציה המוצלחת בין אוכלוסייה צעירה לוותיקה, שמייצרת שכונה קהילתית תוססת, המספקת לתושביה שפע של פינות מפגש וריאות ירוקות – ובהן גן ברלין, ששודרג בידי העירייה וכולל מתקני שעשועים, פינות ישיבה, ואפילו גינת קהילתית שבה מגדלים הדיירים יחדיו ירקות ותבלינים.
נאות אפקה הוקמה בשנות ה-60 של המאה הקודמת, כשבחסות מיזמי התחדשות עירונית נמצאת כעת השכונה בדרך למתיחת פנים מקיפה. החזון: להגדיל את היצע הדיור ולספק לתושבים מגורים מודרניים ותשתיות חדישות – וזאת תוך שמירה על אופייה וצביונה של השכונה, ובדגש על שבילי הליכה ורכיבה, לצד צירים ירוקים.
רוצים לשמוע עוד על פרויקט AFK? לחצו כאן
אידיאלי למשפחות צעירות
פרויקט שמסמן את התחדשותה של נאות אפקה הוא AFK, שמובילות במשותף קבוצת שיכון ובינוי וחברת מטרופוליס במתחם שברחוב קהילת פאדובה 23-19. מדובר במיזם רחב היקף במסגרתו ייהרסו 3 מבנים ישנים ו-128 דירות, לטובת 8 בניינים חדשים בני 9-8 קומות ו-292 דירות. לפי  דרישת העירייה יכלול המתחם גם אשכול גני ילדים – עניין שהופך את הפרויקט לאידיאלי במיוחד עבור משפחות צעירות, המבקשות כי מוסדות החינוך של הילדים יהיו במרחק נגיעה מהבית.
לפרויקט AFK כבר התקבל היתר הבנייה, כאשר העבודות בשטח צפויות להתחיל באוגוסט. על התכנון הופקד משרד מילבאואר אדריכלים – משרד מוביל בתכנון ועיצוב של מיזמי התחדשות עירונית, בשילוב תפיסה חברתית ברעיונות התכנוניים.

השדרה הירוקה בפרויקט AFK. "מחברים בין המתחם לשכונה" (הדמיה:ViewPoint )
"המבנים במתחם נבנו בשנות ה-70 ומצבם הנוכחי רחוק מלהיות אידיאלי", מתאר ברק הינדי, אדריכל עמית במילבאואר אדריכלים, האחראי על הפרויקט. "התחדשות עירונית כאן מחויבת ומתבקשת. בניגוד למצב הקיים, כשהבניינים מכונסים למעשה אל תוך עצמם ודי מנותקים מהרחוב, אנחנו באים לייצר מצב הפוך: לחבר ולתקשר בין המתחם והשכונה. בהתאם לאג'נדה הזו, אנו נקים בין הבניינים שדרה ירוקה לרווחת תושבי השכונה, שממנה ניתן יהיה להיכנס לאשכול הגנים, כששבילים בין הבניינים יחברו את המתחם לשכונה".
הדירות בפרויקט AFK הן בנות 5-2 חדרים, וכוללות גם דירות קרקע ופנטהאוזים, מרפסות שמש מרווחות (פרט לדירות הקרקע) מחסן וחניון תת-קרקעי. לכל בניין לובי מעוצב, ופינה ייעודית לאופנים ועגלות. "הקפדנו על תמהיל דירות מגוון, שמתאים לסוגים שונים של משפחות וקהלים", מפרט הינדי. "כל אחד יכול למצוא בפרויקט דירה ההולמת את הצרכים שלו".

גן ברלין (מימין) ובית הספר ליידי דייויס (צילומים: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי, עופרה רון מזור)
תחושה קהילתית ייחודית
"נאות אפקה נמצאת בתנופת פיתוח, כשאת הבתים הישנים יתפסו בהדרגה בניינים חדישים – ולא פחות חשוב עם מיגון וממ"ד", מנתח שמאי המקרקעין ישראל יעקב. "השכונה עצמה מאופיינת בגינות ציבוריות ובמוסדות חינוך לכל הגילאים – דוגמת תיכון ליידי דייויס והמכללה האקדמית אפקה – כמו גם קאנטרי קלאב ומרכז קהילתי עם שלל חוגים ופעילויות. כל זה מתורגם לאיכות חיים גבוהה ולתחושת קהילתיות ייחודית".
"יתרון בולט של השכונה נוגע למיקום אופטימלי", מוסיף יעקב. "כשפארק הירקון, קניון איילון כמו גם קניון עזריאלי נמצאים במרחק קצר. בהיבט התחבורתי, נמצאת נאות אפקה בסמיכות לעורקי תחבורה ראשיים, עם קווי אוטובוס רבים, עירוניים ובין-עירוניים. בשנים הבאות צפויים לפעול לא רחוק מהשכונה גם הקו הירוק של הרכבת הקלה וקו המטרו 3M. המשמעות היא שתושבים נהנים מכל עולמות: משכונה שקטה ונעימה מחד, ומאידך מגישה מהירה לכל מה שתל אביב יכולה להציע".
עתיד מבטיח
ההתחדשות העירונית בפרויקט AFK, היא שילוב זרועות בין שניים מגופי הנדל"ן הבכירים והעסוקים בישראל. קבוצת שיכון ובינוי נדל"ן, מציינת 100 שנות פעילות – כשההיכרות העמוקה עם הענף, הניסיון והמיומנות שצברה משתקפים ביותר מ-260 אלף דירות שהקימה בכל רחבי הארץ עבור למעלה ממיליון ישראלים.
מטרופוליס, היא מהחברות המובילות בתחום ההתחדשות העירונית בישראל. החברה הובילה את פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בתל אביב ובהרצליה, וחידשה לראשונה רחוב שלם בגבעתיים. כיום מקדמת החברה כ-50 פרויקטים, הכוללים פינוי-בינוי ותמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה, בהיקף של כ-11,000 דירות, והשלימה בהצלחה אכלוס של כ-1,100 דירות. פעילותה של מטרופוליס מתמקדת בערים מרכזיות – ובהן תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה, הרצליה, באר שבע, הוד השרון, רמת גן, רמת השרון וחיפה.
"עם מיזמי ההתחדשות העירונית שקורמים עור וגידים, עתידה של נאות אפקה נראה מבטיח", מסכם השמאי יעקב. "הפרויקטים החדשים יביאו איתם משפחות צעירות ואוכלוסייה איכותית, שמבקשת להיות חלק מהשכונה הזו במתכונתה המחודשת. העניין הזה צפוי להוביל לעליית ערכי הנכסים, ולמצב את נאות אפקה כשכונה מבוקשת גם למגורים וגם להשקעה".
רוצים לשמוע עוד על פרויקט AFK? לחצו כאן
 (בשיתוף שיכון ובינוי)