שיווק ופרסום

אשת השיווק של החודש: אורנה גורן - מנהלת יחידת הדוברות של הבורסה

בקמפיין מושקע ומלא הומור, מציג השחקן יניב ביטון את TASE+, כלי חדשני מבוסס AI למעקב וניתוח השקעות שוק ההון בארץ ובחו"ל. מדובר בשירות מהפכני וחינמי שמנגיש לצרכנים מידע פיננסי בצורה היעילה ביותר. מנהלת יחידת הדוברות ויחסי הציבור של הבורסה לניירות ערך, אורנה גורן היא אשת השיווק של החודש של ice

מערכת ice | 
אורנה גורן (צילום ניקי וסטהפל, יחצ)
בקמפיין מושקע ומלא הומור, הציג השחקן יניב ביטון את השירות החדש שמציעה הבורסה לניירות ערך בתל אביב למשקיעים הישראלים. בפרסומת החדשה שעלתה במהלך החודש האחרון, עליה היה אחראי משרד הפרסום "סיטימדיה", סיפר כוכב "ארץ נהדרת" על TASE+, כלי חדשני מבוסס AI למעקב וניתוח השקעות שוק ההון בארץ ובחו"ל. 
הפלטפורמה הדיגיטלית החדשה, שזמינה למשתמשים באתר הבורסה ובטלפון הנייד, כוללת ניתוחים פיננסיים, השוואת מניות מהארץ ומחו"ל, עדכוני מסחר וכלים נוספים כחלק מניהול מתקדם ומבוסס דאטה והכל באופן נגיש וידידותי, חינמי בעברית ואנגלית.
אותו מהלך שיווקי מעניין, חשף את השירות המהפכני שמציעה הבורסה לניירות ערך בתל אביב למשתמשים המתעניינים בתחום ההשקעות. במהלך ההשקה הרכה של המוצר, רשמה הבורסה לניירות ערך הישג מרשים נוכח העובדה כי נפתחו כ-30,000 תיקי השקעות ב TASE+. 
לצד המוצר החדש שהשיקה הבורסה במהלך החודש האחרון, ניתן היה להבחין במהלך אסטרטגי נוסף – מיתוג מחודש לממסד הפיננסי הוותיק. באמצעות הענקת הכינוי "הבורסל'ה" לממסד הפיננסי והחדרת בדיחות בעלות משמעות כפולה לתסריט ובחירה בקומיקאי ובשחקן יניב ביטון להוביל את הקמפיין החדש, הצליחה הבורסה לניירות ערך ליצור קרבה עם הצרכן הישראלי. כלומר, ההחלטה להנגיש את השירות המהפכני בצורה הומוריסטית וקלילה נועדה לא רק להעביר את המסר השיווקי למשתמשים אלא גם למתג מחדש את הממסד הוותיק.  
מי שאמונה על הקמפיין של הבורסה לניירות ערך, יחד עם כלל מערך הדוברות והיח"צ, היא אורנה גורן המשמשת כמנהלת יחידת הדוברות ויחסי הציבור של הממסד הפיננסי הוותיק, והיא אשת השיווק של החודש של אתר ice. 

מי את אורנה גורן?
אני אמא ל- 3 ילדים ונכדה אחת, מתגוררת בתל אביב. עובדת בבורסה לניירות ערך למעלה מ- 30 שנה, בתפקידים שונים בארגון ובעשור האחרון משמשת כדוברת הבורסה ומנהלת את פעילות היח"צ, השיווק והפרסום במחלקת תקשורת תאגידית. 
 מה הוביל אותך לעולם הדוברות והיח"צ והשיווק? 
הגעתי לבורסה לתחום הדוברות והיח"צ כשכל התחום היה די בחיתוליו בבורסה. עשיתי תואר ראשון בתקשורת כי מאוד התחברתי לתחום הכתיבה והעיתונות. כשהתחלתי את דרכי בבורסה, זו הייתה תקופה בה המסחר התקיים בזירות מסחר והעיתונאים היו מגיעים לזירות המסחר כדי לסקר את הפעילות. 
היום זה נראה כל כך דמיוני, כשמשנת 1999 הבורסה מיחשבה את כל מערכות המסחר וזירות המסחר נסגרו. גם כל המידע שהועבר בזמנו לעיתונאים והיה בעיקרו מודפס, הפך לדיגיטלי והיום כל אחד מכל מקום בארץ ובעולם מחובר למערכת מאיה של הבורסה ומקבל באונליין את כל הדיווחים, כך שאני יכולה לומר שגדלתי עם הארגון והתפתחתי תוך כדי התפתחות הארגון והפעילות השיווקית והתקשורתית שנעשתה בו. 
מה הייתה האסטרטגיה מאחורי הקמפיין? האם הבורסה יוצאת למיתוג מחדש שמנגיש את התכנים גם לציבור הרחב?
אחת מיעדיה האסטרטגיים של הבורסה היא לחזק את הקשר שלנו עם הציבור הרחב. הבורסה בשנים האחרונות פועלת רבות בפיתוח תחום הדיגיטל והפצת המידע, כך שיגיע בצורה מונגשת וידידותית לציבור הרחב, בעיקר לאור זאת שאנחנו רואים לצערי שאין חינוך פיננסי ושהציבור צמא לידע, בכל נושא ניהול הכסף והחיסכון. 
רואים את זה במספרים הגבוהים שיושבים לאנשים בעו"ש כי הם לא יודעים כיצד לנהל את הכספים שלהם. אז על מנת להסיר חסמים ולהרחיב את הידע הזמין לציבור, השקנו את מערכת TASE+, כלי חדשני מבוסס AI חינמי ובעברית, שבו כל אחד יכול לבנות לו תיק השקעות וירטואלי ולהתנסות בהשקעה במניות בארץ ובחו"ל. 
אפשר לקבל שם תובנות, ניתוחים פיננסיים, עדכוני מסחר וכלים לניהול תיק השקעות. אנחנו מאמינים שהסרת חסמי פחד של הציבור משוק ההון פלוס הנגשת המידע יכול בהחלט להגדיל את ציבור המשקיעים ולהסתכל על השקעות בשוק ההון כאפיק חיסכון לטווח ארוך. מה שעובד כל כך טוב בעולם אין סיבה שלא יעבוד גם בישראל. 
מדוע בחרתם להעביר את המסר בצורה קלילה והומוריסטית ולא בדרך אינפורמטיבית?
אנחנו מעבירים את המסרים במספר צורות בהתאם לפלטפורמות השונות. מאחר וכבר ציינתי כי קיימים חסמי פחד בקרב הציבור מהשקעות, היה חשוב לנו להעביר את המסר בצורה הומוריסטית כדי להקליל את נושא ההשקעות והבורסה.
לכן, גם בקמפיין בחרנו לקרוא לבורסה בשם "הבורסל'ה", כדי להפוך את זה למשהו שלא צריך לפחד ממנו ולכל אחד יש אפשרות להבין ולהכיר בצורה ידידותית את תחום ההשקעות ולא לפחד מזה.  
הבחירה ביניב ביטון: מה הוביל לבחירתו של השחקן כפרזנטור ואיך הייתה העבודה מולו?
מאחר והקמפיין יועד לציבור הרחב וכולנו מכירים את יניב על מגוון הדמויות הנהדרות שהוא מפליא לגלם בתוכניות כמו "ארץ נהדרת" ו"היהודים באים", ומאחר ורצינו לצלם את הקמפיין בבניין הבורסה, חיפשנו מישהו שיוכל לייצג דמות משעשעת ואינטליגנטית, דמות אהובה על הציבור הרחב, על המגוון שבו – צעירים ומבוגרים.
 יניב הוא מקצוען וכל דמות שהוא מגלם, הוא עושה זאת במקצוענות חסרת פשרות ובאופן כל כך מדויק.  העבודה עם יניב הייתה מדהימה, כשהוא הגיע מתוך הבנה אישית בצורך להנגיש את הבורסה, עם המושג "הבורסל'ה", כשהוא בודק את תיקי ההשקעות של  TASE+. העבודה מולו ביום הצילומים יחד עם הבמאי אסף הראל הייתה חוויה נהדרת ואנחנו מאוד שמחים על הבחירה בו. קיבלנו המון פידבקים חיוביים בנושא. 
קמפיין בזמן מלחמה: האם היה אתגר קשה או מעניין לפיצוח בכל הקשר לקמפיין?
דווקא בתקופת מלחמה, חוסר הוודאות הוא הרבה יותר גדול מימים שבשגרה.  הציבור צמא יותר למידע וידע ורוצה להבין איך זה משפיע על ההיבט הכלכלי שלו, הרי בסופו של דבר, כספי הפנסיה של כולנו מושקעים גם בבורסה ולכן יש לכך השפעה ישירה על הכסף שלנו. ראינו בצורה בולטת מתחילת המלחמה כמה הבורסה היא הברומטר המשקף את המצב רוח הלאומי והכלכלי. 
כל פעילות כזו או אחרת שקרתה במהלך השנה האחרונה, השפיע באופן ברור על המסחר בבורסה. ניתן היה לראות איך יום מתחיל בעליות שערים כשהיו אירועים שנתנו אופטימיות ולהיפך. ולכן היה נכון לצאת בקמפיין כעת כדי לתת לאנשים כלים חכמים המנגישים מידע באופן פשוט. זו גם הסיבה שפתחנו קבוצת עדכוני שוק בטלגרם שמעבירה בכל יום עדכונים על המסחר השוטף בארץ ובעולם.  
מה היו התגובות שקיבלתם לקמפיין והאם ראיתם עלייה בשימוש בפלטפורמה החדשה (TASE+)?
התגובות שקיבלנו היו טובות מאוד, הן על הבחירה ביניב והן כמובן על המוצר עצמו. נפתחו עשרות אלפי תיקי השקעות בפלטפורמת TASE+  ואנחנו רואים כל יום שעוד ועוד אנשים פותחים תיקים.
אנחנו מתכוונים להעלות בהמשך עוד ועוד פיצ'רים כדי לשכלל את המוצר וכדי שכל אחד ואחת ירגישו שזה נותן להם כלי שייתן להם להתנסות בבניית תיק השקעות ובכך יאפשר להם בהמשך גם לפתוח תיק השקעות אמיתי. 
איזה טיפ היית מעניקה למנהלי השיווק המתחילים בנוגע לתהליך בחירת קמפיין והקמתו מאפס? 
הכי חשוב, לפני שיוצאים בכל קמפיין, לוודא שיש באמת צורך במוצר ושהוא משרת את המטרה שלשמה הוא הוקם. לאחר מכן חשוב לזקק את המסר הנכון ככה שכל אחד יידע מה המוצר ומה התועלות שיהיו לו מהשימוש בו. בעיקר לבוא עם הרבה אהבה ותשוקה לחדש ולסייע לציבור בתחום שבו אתה עוסק. מבחינתי להגדיל את ההבנה והמודעות של אנשים לכסף שלהם, זו שליחות אמיתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה