השוק

למרות המלחמה: הבורסה לניירות ערך רשמה זינוק של 13% בהכנסות

הבורסה מסכמת את הרבעון השני של השנה עם קרוב ל-26 מיליון שקל ברווח המתואם לעומת כ-20 מיליון שקל אשתקד. במחצית הראשונה של 2024, מדד ת"א-125 עלה ב-3.5% בדומה לעלייה של כ-3.8% במדד הדאו ג'ונס ולעומת עלייה של 14.5% במדד ה-S&P 500. המנכ"ל איתי בן זאב: "המשך פיתוח שוק ההון קריטי דווקא בימים אלו"
מערכת ice | 
הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום פלאש 90/ אדם שולדמן)
הבורסה לניירות ערך מדווחת היום (רביעי) על התוצאות הכספיות לרבעון השני ולחציון הראשון של 2024. הבורסה מסכמת את הרבעון השני של השנה עם קרוב ל-26 מיליון שקל ברווח המתואם לעומת כ-20 מיליון שקל אשתקד.
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2024 הסתכמו לסך של כ-105.1 מיליון שקל, גידול של 13% לעומת 92.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם לסך של כ- 45.8 מיליון שקל, לעומת סך של כ-35.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ-29%.
הרווח הנקי המתואם ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם לכ-25.7 מיליון שקל לעומת סך של כ-20.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-26%. במחצית הראשונה של 2024, כשישראל עדיין בעיצומה של המלחמה, מדד ת"א-125 עלה ב-3.5% בדומה לעלייה של כ-3.8% במדד הדאו ג'ונס ולעומת עלייה של 14.5% במדד ה-S&P 500. במחצית הראשונה חל גידול משמעותי במחזורי המסחר באפיקים המרכזיים ביחס לשנת 2023.
איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, אמר היום: "תוצאות הבורסה ברבעון השני מצביעות על כך שגם בתקופת מלחמה, אנחנו עדים לחוסנה וחשיבותה עבור הכלכלה הישראלית. אנחנו ממשיכים להשקיע בפיתוחים טכנולוגיים, תשתית מתקדמת וקידום שיתופי פעולה לטובת שכלול השוק, הסרת חסמים והנגשת הבורסה לעולם. המשך פיתוח שוק ההון קריטי דווקא בימים אלו, מתוך המחוייבות העצומה שלנו לכלכלת ישראל שהיא חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי שלנו. 
כחלק ממאמצים אלו ובהמשך לקול קורא שפרסמנו מוקדם יותר השנה, בשיתוף רשות ניירות ערך ובנק ישראל, לגבי שינוי ימי המסחר בתל אביב והתאמתם למקובל בעולם, קיבלנו תגובות חיוביות רבות מהשוק שמצביעות על רוב התומך במעבר למסחר בימים שני עד שישי. אנו מאמינים כי התאמת ימי המסחר הוא מהלך אסטרטגי שיסייע בהגברת הנגישות של הבורסה עבור משקיעים גלובליים, תגדיל את נוכחותם בשוק הישראלי ותתרום לכלכלת ישראל ולחברות המקומיות בפרט. בימים אלו אנו לומדים לעומק את התגובות שהתקבלו על מנת לגבש את המתווה המתאים ביותר לקידום שינוי משמעותי זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה