השוק

דאו ג'ונס שבר את שיא כל הזמנים: חצה את רף ה-40 אלף נקודות

בורסות וול סטריט רשמו את רצף העליות השבועי הארוך ביותר מאז פברואר, על רקע פרסום נתוני אינפלציה נמוכים מהצפוי בארצות הברית. המשקיעים לוטשים את עיניהם: האם הבנק הפדרלי יוריד את הריבית? בסיכום שבועי, מדד S&P 500 זינק ב-1.5% ונאסד"ק ב-2.1%
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
בורסות וול סטריט נסגרו בעליות בדרכן לרצף העליות השבועי הארוך מאז פברואר, ומדד דאו ג'ונס עלה אמש (שישי) ב-0.3% שבר את שיא כל הזמנים ונסגר מעל לרמה של 40,000 נקודות בפעם הראשונה. בסיכום שבועי, דאו ג'ונס עלה ב-1.2% וסגר שבוע ירוק חמישי ברציפות. מדד S&P 500 עלה ב-1.5% ונאסד"ק ב-2.1%.
נתונים אלו מתפרסמים על רקע התגברות תקוות המשקיעים להורדת הריבית על ידי הבנק הפדרלי בארצות הברית, לאחר נתוני אינפלציה נמוכים מהצפוי שפורסמו השבוע במדינה. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקניות ל-30 שנה השלימה את הנפילה התלת-שבועית החדה ביותר השנה. הבורסות באירופה ננעלו בירידות קלות. פוטסי בלונדון ודאקס בפרנקפורט איבדו 0.2%, קאק בפריז נחלש ב-0.3%.
מדד דאו ג'ונס הוא מדד מניות המשקלל את השינוי הרצוף בשערי 30 מניות נבחרות של חברות ענק אמריקניות בבורסה לניירות ערך בניו יורק. מדד זה היה במשך עשרות שנים המדד המקובל ביותר למדידת השינויים היומיים בשערי המניות בבורסה לניירות ערך בניו יורק. למרות שבשמו הרשמי כלולה המילה "תעשייה" רבות מהחברות שמניותיהן כלולות כיום במדד זה עוסקות בענפי כלכלה שונים לרבות בנקאות, ביטוח ושירותים.
בורסת פריז נסגרה בירידה של 0.3%, ופרנקפורט ולונדון ירדו ב-0.2%. מדד המניות הכלל אירופי סטוקס 600 איבד 0.1% - יום שני ברציפות של ירידות. המדד האירופי, שנסגר לאחרונה בשיא, קטע אתמול רצף של תשעה ימי עליות. הרצף הארוך ביותר מאז אוגוסט 2021. בסיכום שבועי עלה המדד האירופי ב-0.4% - שבוע חיובי שני ברצף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה