השוק

יוליוס בר על החלטת הריקסבנק: "צופים שתי הורדות ריבית עד סוף 2024"

בסקירתו השבועית מציין הכלכלן דיוויד א. מאייר כי האינפלציה בשבדיה נסוגה במידה מספקת כדי לעמוד ביעד שקבע הבנק המרכזי. "הקרונה הציגה את הביצועים הגרועים ביותר מבין מטבעות ה-G10 מלבד הין היפני מתחילת השנה", הוא קובע. "התחזקות הכלכלה וחזרת תיאבון השווקים לסיכון יאפשרו למטבע להתמודד עם הערכת החסר"
מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock)
בישיבת המדיניות המוניטרית שהתקיימה במאי, ביום רביעי האחרון, הריקסבנק (הבנק המרכזי השבדי) הוריד את הריבית מ-4.00% ל-3.75%, ובכך הפך לבנק המרכזי השני מבין מדינות ה-G10, לאחר הבנק הלאומי השוויצרי, שהוריד את הריבית. הורדת הריבית נצפתה מראש בידי השווקים.
בסקירתו השבועית שמתפרסמת הבוקר (ראשון) מציין דיוויד א. מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר כי האינפלציה השבדית, עם מדדי אינפלציית הליבה שעמדו על 2.9% בחישוב שנתי בחודש מרץ, נסוגה במידה מספקת כדי לעמוד ביעד האינפלציה שקבע הריקסבנק.
"בהתאם, הסביבה הכלכלית המקומית בשבדיה ממשיכה להיות דיסאינפלציונית, כאשר צמיחת התמ"ג המקומית התכווצה ב-0.1% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל, מה שמסמן רבעון רביעי ברציפות של התכווצות כלכלית", מוסיף מאייר. "המצוקה בצמיחה השבדית נובעת בחלקה מתגובתו המאוחרת של הריקסבנק לאינפלציה הגואה שאחרי פתיחת הכלכלה מחדש בעקבות המגפה".
לדברי מאייר, התגובה המאוחרת הובילה לאינפלציה של מעל 12% בשיא, לקראת סוף 2022. המחירים הגבוהים חתכו את ההוצאות המקומיות בצורה כה חמורה, עד שהכלכלה עדיין לא הצליחה להתבסס מחדש. "במבט קדימה, אנו צופים שתיערכנה עוד שתי הורדות ריבית עד סוף שנת 2024, אשר יורידו את הריבית השבדית ל-3.25%. עם זאת, אנו מודים כי הסיכונים נוטים לכיוון של העלאות ריבית נוספות".
"למרות זאת, הריקסבנק צפוי להוריד את הריבית שלו יותר מכל הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G10 השנה. לפיכך, הקרונה השבדית, שכבר כעת מציגה חיסרון שער מול רוב המטבעות המקבילים, מתמודדת עם רוחות נגדיות קשות. נראה גם כי היתרון הקטן שלה בריבית על פני הבנק המרכזי האירופי נעלם".
 
"בהתאם לאלו", מוסיף מאייר, "הקרונה השבדית הציגה את הביצועים הגרועים ביותר מבין מטבעות ה-G10 מלבד הין היפני מתחילת השנה, וסיכוייה להתאוששות נראים מוגבלים בהמשך". לאור המצב, ביוליוס בר מורידים את תחזית שער החליפין של היורו מול הקרונה השבדית לטווח של 3 חודשים נוספים, אל רמה של 11.65 - מתחת לממוצע התחזיות. "לא צפוי ריביאונד של הקרונה עד לשלהי השנה הבאה. הורדת הריבית בגוש היורו, התחזקות הכלכלה העולמית וחזרת תיאבון השווקים לסיכון יאפשרו לקרונה השבדית להתמודד בהדרגה עם הערכת החסר שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה