השוק

סיגמא קלאריטי: "למרות הציפיות, ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי"

חרף ההערכות בשוק, מציין מנהל ההשקעות עידן אזולאי כי העלאת המע"מ היא הצעד היחיד שבו נקט האוצר להתמודדות עם הגירעון. לדבריו, מדובר ב"מעט מדי ומאוחר מדי". הוא גורס כי הסבירות שהאינפלציה תפתיע כלפי מטה בזמן הקרוב - קטנה משמעותית: "ממליצים להמשיך ולהחזיק ברכיב הצמוד במשקל שווה לפחות לחלק השקלי"
מערכת ice | 
משבר כלכלי (צילום shutterstock)
"העלייה בגרעון נעוצה בהתמשכותה של המלחמה", מסביר עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בסיגמא מבית סיגמא קלאריטי. על פי סקירתו השבועית שפורסמה הבוקר (ראשון), הדבר מצריך ביצוע התאמות תקציביות אשר נדרשות לצורך עמידה ביעד הגרעון. "בינתיים, הצעד היחיד שבו נקט האוצר הוא העלאת המע"מ ל-18%".
לדברי אזולאי, הצעד שאמור להיכנס לתוקף רק בתחילת 2025. הוא בבחינת "מעט מידי ובעיקר מאוחר מדי". הוא מעריך כי כחלק מההתמודדות עם הגרעון, הממשלה תיאלץ להעלות מיסים ותצמצם את השירותים אותם היא מספקת. "העלאות מיסים ישפיעו על הציבור בשני אופנים. ראשית, ההכנסה הפנויה תקטן, מה שיפגע בצריכה. במקביל, העלאת מיסים על ארנונה או חשמל היא למעשה העלאת מחירים, או אינפלציה".
אזולאי מציין כי ציפיות אינפלציה נגזרות לא רק מהשינויים הצפויים ברמת המחירים,  אלא גם מהאופן שבו נתפשים צעדי הממשלה להתמודדות עם העלייה ביוקר המחייה. "נכון לעכשיו, נראה שקטנה הסבירות שהאינפלציה תפתיע כלפי מטה בזמן הקרוב. לפיכך, אנחנו ממליצים להמשיך ולהחזיק ברכיב הצמוד במשקל שווה לפחות לחלק השקלי שאותו אנחנו עדיין מותירים במח"מ קצר. כל זאת, לאור ההנחה שכל עוד אלו הם פני הדברים, הריבית תישאר ללא שינוי ולא תרד כפי שנצפה עד כה על ידי השוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה