השוק

סיגמא קלאריטי: "הצמיחה מקשה על האינפלציה לרדת, וכך גם על הריבית"

אחד הרכיבים במדד התנאים הפיננסיים הוא המרווח של אגרות חוב קונצרניות לעומת אג"ח ממשלתי. המרווח נמצא כעת ברמתו הנמוכה ביותר מאז 2007. "הציבור מרוצה מפני שיש עוד כסף לבזבז, הפד לא מביע התנגדות מאחר שההוצאה הממשלתית מניעה את הצמיחה במשק וכולם מרוצים". וגם: כללי "עשה" ו"אל תעשה" בתיקון בשוק המניות
מערכת ice | 
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
אחד המוטיבים שחוזרים בהודעות הריבית של הפד הוא שמאז שהריבית החלה לעלות לפני כשנתיים, התנאים הפיננסיים הורעו במידה ניכרת. בסקירתו השבועית היום (שני) עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי סיגמא, מבית סיגמא קלאריטי מציין כי הקביעה הזו אינה מתיישרת עם המציאות.
אחד הרכיבים במדד התנאים הפיננסיים הוא המרווח של אגרות חוב קונצרניות לעומת אג"ח ממשלתי. המרווח נמצא כעת ברמתו הנמוכה ביותר (3.05%) מאז אמצע 2007. בעוד המרווחים נמצאים ברמה נמוכה מאוד היסטורית, הרי שהמשקיעים רואים בתשואות הנוכחיות באג"ח קונצרני הזדמנות לקבע תשואות, רגע לפני שהפד יפחית את הריבית.
"התופעה של ריצה לאג"ח קונצרני היא גלובלית וניכרת גם אצלנו", מסביר אזולאי, "המרווח של מדד תל בונד 60 ירד ביום חמישי האחרון ל 0.94%, הרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2021. יש לציין שהיום בניגוד למקרים רבים בעבר, אין חשש שחברה אשר אגרות החוב שלה נמנות על המדדים לא תצליח לעמוד בהתחייבויותיה. כל החברות איתנות מבחינה פיננסית וביכולתן להתמודד גם עם המשבר הנוכחי".
"הממשלה מממנת בדרך עקיפה וגם ישירה את צמיחת המשק על ידי העברות בהיקף אדיר", מוסיף אזולאי. "הציבור מרוצה מפני שיש עוד כסף לבזבז, הפד לא מביע התנגדות מאחר שההוצאה הממשלתית מניעה את הצמיחה במשק וכולם מרוצים. אלא שהצמיחה מקשה על האינפלציה לרדת וככל שכך ימשך, גם הריבית תתקשה לרדת".
 
"ההבדל המהותי בין בועת הדוט קום. להיום הוא שהחברות שמובילות היום את מהפכת הבינה המלאכותית הן חברות רווחיות, בעלות מודל עסקי מגובש ויציבותן הפיננסית אינה מוטלת בספק". כל זה בניגוד לתחילת המאה, אז חלק גדול מהחברות זכו לתמחורי בועה רק בזכות התקווה (שבחלקה נגוזה) שמהפיכת האינטרנט תביא לרווחים חסרי תקדים".
"מאחר שאפילו לנו אין שום יכולת לחזות את המועד שבו יתרחש התיקון, החלטנו לצרף כמה כללי 'עשה' ו'אל תעשה' בעת תיקון", הוסיף אזולאי. "תיקון בשוק המניות הוא דבר טוב; אל תמכרו מניות טובות מתוך ציפייה לתיקון אפילו אם אתם בטוחים שהירידות בשער; מי שמוכר ומצפה לקנות ל'אחר הירידות'; ימצא עצמו קונה במחירים גבוהים יותר מאלו שבהם מכר; כשהשוק יורד, כבו את המסכים; ככל שהתיקון יתארך, כך תיווצרנה הזדמנויות השקעה חדשות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה