תקשורת ומדיה

בוול סטריט מזהירים: המלחמה עתידה לגרום למיתון עולמי

מנכ"ל בלאקרוק לארי פינק חושש מפגיעיה בכלכלה, כך אמר השבוע: "הכל קורה בו זמנית; זה מצב מפחיד ובלתי צפוי. יש יותר חששות מפגיעה של המלחמה בכלכלה העולמית מאשר תקווה"
מערכת ice |  3
גיי פי מורגן, בנק אוף אמריקה סיטיגרופ (צילום shutterstock)
מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דיימון  ומנכ"ל בלאקרוק לארי פינק מזהירים כי המלחמה עלולה להקפיץ את מחירי המזון והנפט ולהפיל ואף להוביל למיתון עולמי. פינק, שעומד בראש החברה הגדולה בעולם לניהול נכסים, אמר בריאיון לסנדיי טיימס כי השילוב בין מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר, התגובה הישראלית והפלישה הרוסית לאוקראינה בשנה שעברה, דחפו את העולם לעתיד שונה לגמרי.
גם ג'יימי דיימון, מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס אמר כי זוהי התקופה המסוכנת ביותר שחווה העולם מזה עשורים. עוד הוסיף כי אם המצב יסלים תהיה לכך השפעה נרחבת על מחירי האנרגיה, המזון, המסחר והקשרים הדיפלומטיים. הסיבה המרכזית לעובדה שהמלחמה תפגע בכלכלה היא התלות העולמית בנפט. לפי כלכלנים, בתרחיש הגרוע ביותר מחירי הנפט יטפסו ל-150 דולר לחבית.
מוחמד אל אריאן, הכלכלן הראשי של אליאנץ, הזהיר אף הוא מהסכנות לכלכלה העולמית. כך אמר השבוע: "ככל שהסיכוי להסלמה גדל, כך גדל גם הסיכוי להשלכות כלכליות ופיננסיות על שאר העולם", הסביר. "הסכסוך מעצים במידה מסויימת את כל הבעיות הקיימות בכלכלה העולמית ושכבר היו משמעותיות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כלכלת העולם תלויה בעזה
    מושון 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שטויות
    סגור
  • 2.
    בכלכלה תמיד יותר כל להיות פסימי מקסימום תעינו קצת. (ל"ת)
    עף אחד 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כלכלה ?
    נאור 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעולה ,,,, שיירגע העולם מפני עצמו !
    סגור