השוק

"ההתפתחויות במישור הפוליטי לא מצדיקות את האופטימיות בשווקים"

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון כותב היום ללקוחות בית ההשקעות כי ההתפתחויות במישור הפוליטי בישראל לא מצדיקות את האופטימיות שנרשמה בשבוע שעבר בשווקים הפיננסים
ניצן כהן |  2
יונתן כץ (צילום צביקה דור)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון כותב היום (ראשון) בסקירה השבועית שלו ללקוחות בית ההשקעות כי ההתפתחויות במישור הפוליטי בישראל לא מצדיקות את האופטימיות שנרשמה בשבוע שעבר בשווים הפיננסיים. כץ אומר עוד כי לאור העליות בשוק האג"ח בשבוע שעבר ולאור ההתפתחויות הפוליטית האטרקטיביות באג"ח הארוכות פחתה.
כץ כותב כי הכלכלה הישראלית מתחילה להראות סימנים של רפיון. שיעור האבטלה ביוני נותר יציב על 3.6% תוך כדי ירידה בשיעור המועסקים, במקביל לירידה בשיעור ההשתתפות (ירידה נרשמה גם במספר המועסקים וגם ירידה במספר מחפשי העבודה) זאת לפי נתונים מנוכי עונתיות. "מסתמנת ירידה גם בביקוש לעובדים כאשר מספר המשרות הפנויות ירד ל-123.7 אלף ביוני מ126.7 אלף במאי ו-151 אלף לפני שנה, בפרט בענף שירותי היי טק.

"שוק העבודה נותר הדוק יחסית אך מסתמנים סימני רפיון ראשוניים, כולל ירידה במספר המועסקים ביוני וגם ירידה מתמשכת בביקוש לעובדים. נתון זה פחות תומך בלחצי שכר ואינפלציה ולכן גם ביציבות בריבית. בסך הכול, שוק העבודה חזר לשיווי משקל של לפני הקורונה. היחס בין מספר המשרות הפנויות (הביקוש לעובדים) לבין מספר המובטלים (ההיצע של עובדים פוטנציאלים) עומד על 0.7 לעומת 0.67 בסוף 2019" כותב כץ .
בסיכומו של דבר, כותב כץ, "לפי ההנחות שהוצגו, השחר 432 יקנה תשואה כוללת של ,5.9% כולל תשואה שוטפת של 3.61% ורווח הון של 2.29%. יחד עם זאת, מדובר בירידה מתשואה סביב 7% מתחשיב מלפני שבוע. הפער עם התשואה הצפויה בהשקעה באפיקים הקצרים (סביב 4%) בשחר 825 הצטמצם ולכן פחתה האטרקטיביות בארוכים יחסית לסיכון".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לפטר אותו לאלתר
    בנאדם הזוי 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שטויות יכול לדבר בנאדם עם משקפים עגולות זה כמו שהוא אמר העובדה שחם לא אומרת שאנחנו בקיץ...
    סגור
  • 1.
    תעמולה. חזרתי לבורסה (ל"ת)
    פייק 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור