השוק

יוליוס בר: "הפחתת ריבית בבריטניה - רק בחודש אוגוסט"

לאחר פרסום נתוני האינפלציה בממלכה המאוחדת, מסביר כלכלן בבנק ניהול העושר כי חרף התקררות שוק העבודה "קצב האינפלציה השנתי אינו מצדיק הימנעות מהפחתת ריבית". עם זאת, לדבריו, "בעוד שווקי הכסף ציפו להפחתת ריבית ביוני, לאחר שבישיבת בנק אנגליה חברי ועדה הצביעו בעד יציבות, המחירים תומכים בהפחתה מאוחרת יותר"
מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock)
ביום רביעי בבוקר פורסמו נתוני מדד המחירים לצרכן בבריטניה (CPI), והראו כי האינפלציה הראשית והן אינפלציית הליבה ירדו ל-3.2% ו-4.2%, בהתאמה. יחד עם זאת, המדדים הפתיעו עם ירידות חלשות מהצפוי בקונצנזוס בשוק, וזאת בשל חודש שני ברציפות של עלייה חודשית של 0.6%.
המגזרים שהובילו את העליות במדד המחירים לצרכן היו בתי מלון ומסעדות, תחבורה ונופש. כמו כן, גם אינפלציית מחירי השירותים ירדה מעט, ועומדת כעת על 6.0%. דייויד א. מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר, מסביר הערב (חמישי) כי  מדד המחירים לצרכן מתקשר לנתונים המצביעים על עליית הסיכונים האינפלציוניים לטווח הקצר, כמו אינדיקטורים מובילים המצביעים על האצה מתמדת מהמיתון הטכני של השנה שעברה, או גידול מתמשך בשכר גבוה, וזאת למרות התקררות שוק העבודה. 
 
"למרות שהתפתחויות אלו עשויות להדאיג את הוגי המדיניות, קצב האינפלציה השנתית בחצי השנה האחרונה עדיין רחוק מהיעד שקבע בנק אנגליה (BoE), ואינו מצדיק הימנעות מהפחתות ריבית השנה", מסביר מאייר. "הנתונים תומכים בצפי שבנק אנגליה יאחר להפחית ריבית בהשוואה לבנק המרכזי האירופי (ECB), שצפוי להפחית את הריבית כבר ביוני, שכן אנו צופים הפחתה ראשונה בבריטניה רק באוגוסט".
"בעוד שווקי הכסף ציפו תחילה להפחתת ריבית מוקדמת ביוני, לאחר שבישיבת בנק אנגליה במרץ חברי ועדה נוספים הצביעו בעד יציבות, המחירים כעת תומכים בהפחתה המאוחרת יותר באוגוסט", הוסיף מאייר. "עיכוב בנק אנגליה לעומת הבנק המרכזי האירופי הוא הבסיס לתחזית חוזקה של הלירה בטווח הקצר. תפיסתנו זו תחוזק עם התבהרות הפער במדיניות, כאשר האיחוד האירופי צפוי להפחית ריבית כבר ביוני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה