השוק

הכנסות נאייקס זינקו ב-39%: "ביקושים גבוהים בכל מגזרי הפעילות"

סך הכנסות החברה ברבעון עומד על כ-78.1 מיליון דולר. שיפור ברווח הגולמי ברבעון שגדל לכ-44.3% לעומת 37.1%, נבע בעיקר מהשיפור המשמעותי ברווחיות מהכנסות החומרה. יאיר נחמד, מנכ"ל החברה ויו"ר הדירקטוריון: "הרכישות האחרונות שביצענו תורמות להמשך ההתרחבות הגלובלית שלנו ומגדילות את ההזדמנויות העסקיות"
מערכת ice | 
יאיר נחמד, מנכ (צילום יח"צ, shutterstock)
נאייקס (Nasdaq & TASE: NYAX), פלטפורמת מסחר ותשלומים גלובלית שנועדה לסייע לבתי עסק להרחיב את עסקיהם, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2024.
סך הכנסות החברה ברבעון עומד על כ-78.1 מיליון דולר, צמיחה של 39%. הכנסות החוזרות (דמי שימוש חודשיים ועמלות סליקה) מהוות כ-68% מסך ההכנסות וצמחו בכ- 47%.  ההכנסות ממכירות חומרה צמחו בכ-24%, תוצאה של ביקוש חזק למוצרים בכל הסגמנטים. שיפור ברווח הגולמי ברבעון שגדל לכ-44.3% לעומת 37.1%, נבע בעיקר מהשיפור המשמעותי ברווחיות מהכנסות החומרה שצמחו ל-29% מ-19%, תוצאה של מספר צעדי התייעלות שננקטו ברבעונים האחרונים לשיפור שרשרת האספקה.
הוצאות המימון, נטו, הושפעו לרעה בכ-1 מיליון דולר עקב מחיקה מלאה של אחזקת מיעוט בחברת "נילוס" הנובעת משינוי בשווי ההוגן. ההשקעה טופלה כנכס פיננסי הנמדד בשווי הוגן דרך רווח והפסד. צמצום בהפסד ברבעון, שהסתכם ל 3.0 מיליון דולר או($0.083)  למניה, לעומת הפסד של 4.0 מיליון דולר או ($0.120) למנה.

יאיר נחמד ודוד בן אבי (צילום: דוד זיסר)
EBITDA מתואם חיובי של 8.1 מיליון דולר, שיפור של 6.8 מיליון דולר, בהשוואה ל- EBITDA שלילי של 1.3 מיליון דולר. ההכנסות וה-EBITDA  המתואם הושפעו לשלילה מהתאמה חשבונאית בסך 1 מיליון דולר, עקב התאמת שווי הוגן להכנסות נדחות שנבעו כתוצאה מרכישת Retail Pro ברבעון הרביעי של שנת 2023. תזרים חזק מפעילות שוטפת של 9.2 מיליון דולר. 
יתרות המזומנים של החברה ליום 30 ביוני עומדות על כ-86 מיליון דולר. יתרות המזומנים הינן לאחר תמורת הרכישה במזומן בגובה של 18.7 מיליון דולר עבור שתי הרכישות האחרונות VMtechnologia ו-Roseman.  נכון ליום 30 ביוני החוב הפיננסי לזמן קצר ולזמן ארוך עומד על כ-54 מיליון דולר. 
יאיר נחמד, מנכ"ל החברה ויו"ר הדירקטוריון: "אני מאוד מרוצה מתוצאות הרבעון השני. זהו רבעון נוסף בו הצגנו תוצאות מרשימות שנבעו מביקושים גבוהים למוצרים שלנו בכל מגזרי הפעילות. אנו ממשיכים להציג צמיחה חזקה בהכנסות תוך שיפור הריווחיות, מגמה הצפוייה להימשך גם לאורך השנה. המחויבות שלנו להמשך צמיחה תוך שיפור הריווחיות הניבה תוצאות מצויינות בהן שיפור משמעותי ברווח התפעולי וב-EBITDA המתואם. אנו שבעי רצון במיוחד מהצמיחה בהכנסות החוזרות ומהשיפור ברווחיות הגולמית. הרכישות האחרונות שביצענו במהלך הרבעון השני של VMtecnologia ו-Roseman, תורמות להמשך ההתרחבות הגלובלית שלנו ומגדילות את ההזדמנויות העסקיות של נאייקס. הסינרגיות שיושגו מכל מגזרי פעילות החברה בשילוב מגמת השיפור בריווחיות, ימשיכו להניע את הצמיחה החזקה שלנו בהכנסות וברווחיות בטווח הקרוב".

שגית מנור (צילום: Michael Soo capturethelook.com)
שגית מנור, סמנכ"ל הכספים הוסיפה: "דיווחנו היום על תוצאות פיננסיות חזקות. אנו ממשיכים לצמוח בקצב מהיר בהתאם לאסטרטגית החברה והצגנו הכנסות שיא של 78.1 מיליון דולר. מספר המכשירים המנוהלים והמחוברים גם הם צמחו באופן מרשים. ראוי להדגיש את השיפור המשמעותי בריווחיות הגולמית ממכירות חומרה שהגיעה ל 29% לעומת 19% ברבעון המקביל אשתקד. אנו מתמקדים כעת בליסינג והשכרת מכשירים על פני מכירתם, דבר היוביל בטווח הבינוני והארוך לשיעורי ריווחיות גבוהים יותר וזאת בהתאם לתחזיות שהצגנו. שיפור נרשם גם ב-EBITDA המתואם ברבעון שגדל ל-8.1 מיליון דולר עם חזרה לרווחיות תפעולית.  אנו מצפים להמשך צמיחה וריווחיות גבוהה ומאשררים את תחזית החברה לשנת 2024, הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה