דיגיטל וטק

נינטנדו נופלת: מה גרם לרווח הנקי שלה לצנוח ב-55%?

תאכלי את הדייסה שבישלת: שבע שנים חלפו מאז שנינטנדו השיקה קונסולה חדשה לשוק. לצד זה, עברו כמה חודשים טובים מאז שהיא השיקה משחק חדש. כעת, היא מפרסמת את תוצאותיה ברבעון שמעידות על נפילה של 47% בהכנסות ו-55% ברווח הנקי
עידו מור | 
נינטנדו (צילום יחסי ציבור)
לעומת המתחרות שלה בשוק הקונסולות נראה שיצרנית משחקי המחשב היפנית נינטנדו, נשארת מאחור. מוצר הדגל שלה, הקונסלה Nintendo Switch, חוגגת כעת שבע שנים בשוק ורק לאחרונה החברה הצהירה שתפרסם פרטים ראשונים על הדור הבא שלה. 
למרות שהיא ממשיכה להשיק משחקים וחידושים קטנים, הסוויץ' (זכתה בתואר הקונסולה הנמכרת ביותר של נינטנדו), נשארה קונסולה מיושנת ביחס למתחרות שלה בשוק שדואגות להשיק קונסולות חדשות בטווחים יותר קצרים. כל זה גרם לכך שהסוויץ' רשמה ירידה של 46% במכירות. 
נינטנדו דיווחה היום (שישי), על תוצאותיה ברבעון השני של 2024. לפי הודעת החברה, ההכנסות של נינטנדו הסתכמו ב-1.65 מיליארד דולר והן פספסו את התחזיות של האנליסטים שצפו לה שציפו להכנסות בגובה 1,945,264,611 מיליארד דולר. בהשוואה לנתונים שהחברה הציגה בתקופה המקבילה בשנה שעברה, הכנסות החברה נפלו ב-47%.
הרווח הנקי של נינטנדו גם חווה נפילה משמעותית כאשר היא יורדת ב-55.3% ל-524 מיליארד דולר. התחזיות של נינטנדו להמשך השנה לא אופטימיות כאשר במקביל לשאיפה לעמוד ביעד המכירות של הסוויץ' (13.5 מיליון קונסולות) היא צופה לרשום ירידה של 19% בהכנסות ואף צניחה של 39% ברווח הנקי. 
במקביל לציפייה להצהרות החברה על החשיפה המתקרבת של הדור הבא של קונסולות המשחקים שלה, במהלך הרבעון האחרון היא לא השיקה משחקים חדשים מה שגרם למכירות התוכנה של לרדת ב-41%. לצד העובדה שיש תחושה שהחברה מפנה את עיקר המשאבים שלה לפיתוח הסרט של האחים מריו, מתחיל להרגיש שהמשקיעים מתחילים לאבד סבלנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה