טלוויזיה

קשת, רשת וכאן 11 במתקפה: השינוי ברייטינג יוביל לקטסטרופה?

פורום הערוצים הישראליים, כאן 11 קשת 12 ורשת 13: "בחסות המלחמה ובמהלך יום האבל הממלכתי לנרצחי 7.10 הקואליציה מוציאה לפועל את תכנית ההשתלטות הפוליטית על התקשורת החופשית. הצעד הראשון: חוק השתלטות הממשלה על מדידת הרייטינג שיגיע לוועדת השרים לענייני חקיקה, בהמשך פגיעה בעצמאות הכלכלית של הערוצים"
מערכת ice |  5
אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
נציגי פורום הערוצים הישראליים - כאן 11, קשת 12 ורשת 13 התכנסו בימים האחרונים כדי להיערך לשורת מהלכים שמקדמת הממשלה, עם חידוש עבודת הכנסת, כנגד התקשורת החופשית ומתריע: כבר ביום הראשון לפתיחת מושב החורף של הכנסת, תגביר הקואליציה את מאמציה לשלוט במדיה דרך התערבות פוליטית לכאורה. לדבריהם, הממשלה תנצל את כנס החורף של הכנסת, בחסות המלחמה, כדי להוציא לפועל מתקפה חסרת תקדים על התקשורת החופשית בישראל.
פורום הערוצים מזהיר מפני ההשלכות הקשות של הפקעת נתוני הצפייה והפניית כספי מפרסמים פרטיים לצרכים פוליטיים. מדובר בהפיכת הממשלה למעין “אח גדול”, המנתב כספים בהתאם לצרכי מקורביה ובהתאם לסוגי התכנים המשודרים שייטיבו עמה: "ההשתלטות על כספי המפרסמים הפרטיים לצורך מטרות פוליטיות היא סכנה ישירה לחופש הכלכלי של שוק התקשורת. מדובר בשיטת המדידה המתקדמת והמקובלת ביותר בעולם המערבי, ואין כל סיבה להתערב בנתוני המדידה, אלא לצורך התערבות פוליטית".

למרבה הצער, מדובר רק ביריית הפתיחה לשלל המהלכים שהממשלה הנוכחית מתכננת להוציא לפועל, בהם חידוש הרפורמה הנרחבת בתקשורת, פגיעה במודל העצמאות הכלכלית של הערוצים, פגיעה אנושה בשוק התוכן והיצירה, השתלטות על התקציבים וכן על המועצות המפקחות.
פורום הערוצים הישראליים: “במקום להתמקד באתגרים העצומים שמולם ניצבת מדינת ישראל בחזית הביטחונית, הכלכלית והחברתית - הממשלה בוחרת להמשיך לעסוק באובססיביות בהשתלטות פוליטית על כלי התקשורת בישראל, דיכוי חופש העיתונות, השתקת ביקורת וכעת גם השתלטות על נתוני הצפייה של הציבור בישראל ושימוש בהם ובכספי המפרסמים ככלי פוליטי".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מה פירוש הפקעת נתוני הרייטינג
    ליאור ש 10/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם בדיקה אוביקטיבית ? מה ז״א. אומרת הפרעה איך בודקים רייטינג היום תהיו קצת יותר מדויקים
    סגור
  • 4.
    אמון
    חוסר 10/2024/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הרווחתם את חוסר האמינות בכם , יש משהו שהממשלה תעשה ולא תצעקו דיקטטורה ?
    סגור
  • 3.
    ערוץ פח אשפה
    כחלון 10/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ערוץ.פח אשפה14בכוח רוצים לתתלו ריטינג
    סגור
  • 2.
    רשתות הטלוויזיה הן קרטל
    הפנתר השחור 10/2024/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הן המממנות העיקריות של ועדת המדרג הן יושבות בועדה ולכן הרייטינג תמיד יהיה לטובת ערוץ 12 ו13 כאשר בפועל ידוע שלערוץ 14 צופים רבים יותר לפחות בחדשות.
    סגור
  • 1.
    מעולה המדידה המוזזרה
    ניר 10/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בישראל.....
    סגור