תיירות

לטוס בלי דרכון? בקרוב זה יהיה אפשרי במדינת הזאת

בקו הטיסות של חברת התעופה הפינית, פינאייר, בקו מהלסינקי לבריטניה, נוסה פיילוט שבו הנוסעים בקו לא נדרשו להציג ולהשתמש בדרכון שלהם. כרגע, החברה מנסה את המהלך רק בטיסות לאדינבורו ומנצ'סטר באנגליה, כאשר ההטבה מיועדת רק בחברת התעופה לתושבי פינלנד
מערכת ice |  1
דרכונים (צילום shutterstock)
הפחד הכי גדול לפני טיסה, כשכבר הגעתם לשדה התעופה ,זה לגלות ששכחתם את הדרכון וסרט הבלהות האמיתי יתחיל, אבל יתכן שלתושבי פינלנד לא יהיה את החשש הזה יותר כשהם יוכלו להשאיר את הדרכון שלהם בבית.
בקו הטיסות של חברת התעופה הפינית, פינאייר, בקו מהלסינקי לבריטניה, נוסה פיילוט שבו הנוסעים בקו לא נדרשו להציג ולהשתמש בדרכון שלהם. כרגע, החברה מנסה את המהלך רק בטיסות לאדינבורו ומנצ'סטר באנגליה, כאשר ההטבה מיועדת רק בחברת התעופה לתושבי פינלנד.

יש לציין כי החזון הוא בלתי נגמר, שכן אם הניסוי יעבוד, קווים נוספים עשויים להיפתח בחברות תעופה ומדינות נוספות, אולי ביום מן הימים גם בישראל ובכך לא יהיה יותר צורך בנשיאת הדרכון, כאשר אפליקציה וזיהוי של תווי הפנים יספיקו.
ההשתתפות בפיילוט כוללת אפליקציה הנקראת DTC שמורידים לאייפון או לאנדרואיד, מצלמים את פניכם וממלאים את הפרטים האישיים במדויק. בנמל התעופה ניתן יהיה עוברים במסלול ייעודי עם מכונות שמותאמות לאפליקציה ולא מצריכות הצגת דרכון. יש לציין כי כבר ידוע כי סינגפור אמורה להכניס ב-2024 פיילוט דומה ותסתמך על זיהוי פנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהים! מעקב ביומטרי אחר כל צעד שלכם וחיסול זכויות הפרט! (ל"ת)
    יששששש 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור