עסקי ספורט

בריטני גריינר שוחררה מהכלא הרוסי בעסקת שבויים

"היא בטוחה, היא על מטוס, היא בדרך הביתה", אמר ביידן בבית הלבן הבוקר, לצד אשתה של גריינר, שרל. "אחרי חודשים של מעצר שלא בצדק ברוסיה, בעודה מוחזקת בנסיבות בלתי נסבלות, בריטני תחזור בקרוב לזרועות אהוביה והיא הייתה צריכה להיות שם כל הזמן"
מערכת ice | 
בריטני גרינר (צילום אינסטגרם)
כוכבת ה-WNBA בריטני גריינר שוחררה ממעצר רוסי, כך הכריז נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, היום "חמישי". גרינר שוחררה כחלק מחילופי שבויים שכללו את סוחר הנשק הרוסי ויקטור בוט. "היא בטוחה, היא על מטוס, היא בדרך הביתה", אמר ביידן בבית הלבן הבוקר, לצד אשתה של גרינר, שרל. "אחרי חודשים של מעצר שלא בצדק ברוסיה, בעודה מוחזקת בנסיבות בלתי נסבלות, בריטני תחזור בקרוב לזרועות אהוביה והיא הייתה צריכה להיות שם כל הזמן".
מעצרה של גריינר בפברואר, עורר דרמה דיפלומטית בין ארה"ב והקרמלין, שהתרחשה לצד מלחמתה של רוסיה באוקראינה. במקביל לכך שארה"ב חוקקה סנקציות משתקות בתגובה לפלישה הרוסית, דיפלומטים אמריקאים שמרו על קווי תקשורת פתוחים עם מוסקבה, בנוגע למשא ומתן על שבויים, כדי לנסות להבטיח את שחרורה של גרינר. ביידן אמר שהמאמצים להחזיר את גריינר הביתה, דרשו "משא ומתן קפדני ואינטנסיבי", כשהודה לחברי הממשל שלו שהיו מעורבים. "זה יום שעבדנו לקראתו הרבה זמן. לא הפסקנו לדחוף לשחרורה".
חילופי השבויים התרחשו היום באבו דאבי, לפי בכירי ממשל ביידן. בהצהרה משותפת של איחוד האמירויות הערביות וסעודיה, נאמר כי מדינות המפרץ מילאו תפקיד בתיווך חילופי השבויים בין ארה"ב לרוסיה. כשנשאל מתי גריינר תהיה בבית, ציין ביידן שזה יהיה ב"24 השעות הקרובות". שרל גריינר הודתה לממשל על שעזרה להבטיח את שחרורה של אשתה ואמרה שהיא "מוצפת ברגשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה