מדדים ומחקרים

משתמשים במריחואנה? חשוב שתקראו על הסיכון החדש שהתגלה

מחקר חדש של אוניברסיטת ארקנסו שארה"ב מצא שהשימוש במריחואנה משלש את הסיכון לפתח מחלת עורקים היקפית
מערכת ice |  2
עישון מריחואנה (צילום unsplash, pixabay)
השימוש במריחואנה זינק בשנים האחרונות, ואף שמחקר מסוים חקר את הקשר שלו לבריאות הכללית, מעט חוקרים התמקדו בהשפעה של המריחואנה על מערכת כלי הדם האנושית. כעת, מחקר חדש מראה כי לאלו שמשתמשים במריחואנה יש סיכון גבוה משמעותית לפתח מחלת עורקים היקפית.
מחלת עורקים היקפית נובעת מהצטברות מוגזמת של רובד המצמצמת את העורקים, ובעקבות כך מפחיתה את זרימת הדם לידיים או לרגליים. המצב משפיע על 6.5 מיליון אנשים בארצות הברית ויכול להוביל לתשישות חמורה ולמוות אם לא יטופל. חלק מהתסמינים הנפוצים ביותר הם קור, חוסר תחושה או חולשה, או דופק חלש בגפיים התחתונות. כמו מחלות כרוניות אחרות, ההמלצות הנוכחיות מתמקדות באכילת תזונה בריאה ופעילות גופנית כדי למנוע הופעת המחלה והתקדמותה. כמו כן, הרופאים ממליצים לאנשים להימנע גם מעישון טבק.
עם זאת, ככל שהראיות ממשיכות לצוץ לגבי ההשפעות המזיקות של מריחואנה, עורכי המחקר אומרים כי ייתכן שהנחיות כלליות צריכות להתחיל לכלול גם מוצרי קנאביס כאשר דנים בבריאות כלי הדם האופטימלית.
"אנחנו יודעים שמחלת עורקים היקפית היא מחלה מתקדמת שיכולה להשפיע באופן דרסטי על איכות החיים, מה שהופך את הניטור המתמשך של אוכלוסיית חולים זו לקריטית", אומרת המחברת הראשית של המחקר היברה וייס מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת ארקנסו.
חוקרים אספו נתוני חולים אנונימיים מדגימות האשפוז הלאומיות מ-2016 עד 2019 שדיווחו על שימוש במריחואנה ואבחנת מחלת עורקים היקפית. הם סיווגו עוד את נתוני המשתתפים בהתבסס על האם חולים אלה עברו התערבות כלי דם. בתחילה זוהו 30 מיליון חולים, ו-623,768 סווגו כמשתמשי מריחואנה. בממוצע, אנשים אלו היו בני 37 בערך ובעלי סיכוי גבוה יותר להיות לבנים. הייתה חלוקה שווה של גברים ונשים במחקר.
התוצאות מראות ש-2,424 חולים אובחנו עם מחלת עורקים היקפית ומשתמשי מריחואנה מצאו את הסיכון הגבוה פי שלושה לפתח את המצב בהשוואה לאלו שאינם משתמשים. מעניין לציין כי למשתמשי מריחואנה לא היה סיכון מוגבר סטטיסטית למוות או צורך בהתערבות כלי דם.
"עם העלייה בשימוש במריחואנה בארה"ב, הממצאים שלנו מראים שמשתמשים צריכים להיות מודעים לתסמינים של מחלת עורקים היקפית כמו כאבי רגליים בזמן הליכה, צמיחת שיער איטית או לא ותחושות קור ברגל", מסבירה וייס.
הממצאים מצביעים על כך שמחקרים נוספים בוחנים נושא זה עדיין נחוצים, במיוחד לאור היעדר מחקרים קיימים הקשורים לשימוש במריחואנה ולמערכת הלב וכלי הדם. פעולה זו יכולה לגרום למשתמשים להיות מודעים יותר להשלכות הפוטנציאליות של החשיפה התכופה שלהם, וגם לעזור לרופאים לשפר את הטיפול שלהם באוכלוסייה זו על ידי הגברת אמצעי מניעה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צריך לבדוק אם קשור לעישון או לצמח עצמו (ל"ת)
    בכל אופן 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ספורט התשובה לרוב המחלות מהסוג הזה של לב וכלי דם.
    תצאו תזוזו 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלכו יותר תרוצו תשחו תרימי משקולות
    סגור