נדל"ן ותשתיות

החלונות האדומים באמסטרדם ייסגרו: מה יעלה בגורל בתי הבושת?

בניסיון להילחם בצפיפות, הלכלוך והרעש בעקבות המוני התיירים, העירייה מתכננת להשיב את הסדר הציבורי באמצעות הקמת "מרכז אירוטי". ראש העיר שלחה מכתב לחברי מועצת העיר ובו הצעה מפורטת למתחם רב קומות, לשם יועתקו כ-100 בתי בושת
מערכת ice | 
רובע החלונות האדומים באמסטרדם (ארכיון) (צילום נתי שוחט/פלאש 90)
עיריית אמסטרדם נאבקת כבר שנים רבות בניסיון להילחם בתופעה של תיירות עמוסה יתר על המידה ברחבי העיר. המוני התיירים שמגיעים אליה, הגודשים את אזור המרכז הקטן, גורמים למטרדי צפיפות, לכלוך ורעש, אשר משבשים את איכות החיים של התושבים המקומיים. אחת ההצעות שהועלו הייתה מניעת מכירת קנאביס לתיירים, הגבלת מבקרים ברובע החלונות האדומים ומס על כל תייר אשר מגיע העירה.
כעת, עיריית אמסטרדם מתכננת להעביר את רובע החלונות האדומים הידוע ממקומו, במטרה להשיב את הסדר הציבורי לתושבי המקום שסובלים מפגיעה באורחות חייהם. מטרת העל היא הרחקת תיירי המסיבות ממרכז אמסטרדם. ראש העיר פמקה הלמסה, שלחה מכתב לחברי מועצת העיר ובו הצעה מפורטת להקים מתחם רב קומות בשם "מרכז אירוטי" מחוץ למרכז העיר ולהעתיק לשם 100 בתי בושת מרובע החלונות האדומים. 
 
בתי הבושת של החלונות יהיו גלויים רק מפנים הבניין, ולא מבחוץ, מכיוון שהם חשופים כעת לעוברים ושבים, מה שמעורר את סקרנותם הניכרת. על פי ההצעה, "המרכז האירוטי" החדש יהיה ממוקם בשדרות אירופה (Europa Boulevardׂ). המיקום נבחר על סמך הערכות שהשכונה היא בעלת גמישות חברתית, ממוקמת מחוץ לטבעת A10 ונגישה בקלות גם בתחבורה ציבורית וגם ברכב.

בתי הבושת של החלונות יהיו גלויים רק מפנים הבניין. רובע החלונות האדומים באמסטרדם (צילום: רחל קרוטי/פלאש 90)
אמסטרדם היא אחת מבירות אירופה המפורסמות והמבוקשות ביותר. בשנת 2022 דיווחו מלונות בעיר על 5 מיליון מבקרים בינלאומיים ו-1.6 מיליון מבקרים מקומיים, והכל בעיר אחת שמרכזה קטן למדי. המבקרים הבינלאומיים המובילים היו גרמנים, בריטים ואמריקנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה