נדל"ן ותשתיות

"לא הגיוני לתת לפלסטינים לשפץ את עוטף עזה"

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים קורא להביא לישראל עובדים זרים ולהרחיב את ההכשרות לעובדים ישראלים: "הענף מושתת על בעלי מקצוע פלסטינים. זה לא יכול להימשך. לא ייתכן שכל הישראלים ירצו לעבוד רק בהיי-טק" 
עומר כרמון |  4
ערן סיב (צילום יחצ)
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, דורש להפסיק לבסס את הענף על פלסטינים וקורא להביא לישראל עובדים זרים, להרחיב את ההכשרות לעובדים ישראלים ולהעניק לעובדי השיפוצים מענקי עבודה מועדפת. 
"35 אלף עובדים פלסטינים מיהודה ושומרון - כמחצית מעובדי הענף, נכנסו מדי יום לישראל כדי לעבוד בענף השיפוצים", הוא אומר ל-ice. "הענף מושתת על בעלי מקצוע פלסטינים – רצפים, טייחים, צבעים, אינסטלטורים. המצב הזה לא יכול להימשך. אחרי המלחמה אפשר יהיה אולי להעסיק מעט פלסטינים, אבל אי אפשר להישאר תלויים בהם" 
לדברי סיב, אחרי הסבבים הקודמים, חזר המצב לקדמותו כעבור חודש, אולם הפעם המקרה שונה. "שמעתי בעלי דירות שנשבעו שפלסטיני לא ייכנס אליהם הביתה. בקרוב נצטרך לשפץ את עוטף עזה. מה אנחנו אמורים לעשות? להביא את הפלסטינים שהרסו את העוטף, כדי שיתפרנסו מלשפץ אותו"? 
כשאתה מדבר על פלסטינים, אתה מתכוון גם לערבים ישראלים?
"לא. אבל גם כאן יש לנו בעיה, מכיוון שערבים ישראלים מפחדים לצאת לעבודה. כבר היו מקרים בימים האחרונים שבעלי דירות לא הסכימו שערבים ישראלים ייכנסו אליהם הביתה. המצב כל כך מתוח, שקיבלתי טלפון היום מקבלן שמספר שהשכנים קראו למשטרה - כי חשבו שהרעש של הקונגו זה יריות. התקשרו אלי אינספור קבלני שיפוצים שלא יודעים מה לעשות. הם נתקעו באמצע עבודה בלי עובדים".
אז מה הפתרון? 
"ביקשתי ממשרד הכלכלה להגדיל בשיעור ניכר הכשרות של עובדים ישראלים. לא ייתכן שכל הישראלים רק ירצו לעבוד בהיי-טק. הממשלה חייבת לתמרץ ולסבסד את הענף. להכיר בעובדי שיפוצים כזכאים למענק עבודה מועדפת. בנוסף, ביקשנו מהמדינה להביא לישראל 30 אלף עובדים זרים במיידי, אחרת יהיה כאן תוהו ובוהו כלכלי. כמו כן ביקשנו שבגלל המצב הקשה הנוכחי, כל המסים שאנו משלמים יבוטלו,  כולל מסי ארנונה. אין לנו כרגע הכנסות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עבודה לערבים
    אילי 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לתת להם כלום היום עובדים מחר רוצחים ככה שנים מעניין בוא שהרבה פעמים שיפצו בסיסים בצבא דבר שאסור לתת לאוייבנו אבל הישראל הכל הפקרות .מקבלים עובדים ערבים ולא נותנים ליהודים לעבוד זה בכל המקומות בבתי משפט קופות חולים סופרפארם אפשר לחשוב שהם מרווחים פחות .הם עובדים והורסים ראינו בשופרסל אונייליין איך זורקים מוצרים ואחרי זה שמים במשלוח אין אמונה סהם .נגיע הזמן לא להעסיק אותם.
    סגור
  • 1.
    עת לכל
    נרו 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו כן צריך לתת להם להיכנס אולי יגיע מהם מידע על השבויים עכשיו כל קשר שמה טוב עת לכל וזמן לכל חפץ
    סגור
  • לא סתם אמרתי לך ככה
    הדס 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מכירה את העבודה שלהם
    סגור
  • אשה יקרה הם עושים עבודה דפוקה
    הדס 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא לקחת יהודי שהוא יעבוד טוב מכל הלב אפילו שיהודי יקח קצת יותר יקר
    סגור