נדל"ן ותשתיות

לקראת שינויים בשכירות בישראל: האם בקרוב תשלמו הרבה יותר?

אושר בקריאה ראשונה: יבוטלו הפטור מחובת דיווח שנתית ליחיד בעל הכנסה מדמי שכירות הפטורה ממס וכן ההצמדה למדד של תקרת הפטור על הכנסה מהשכרת דירה
כפיר אדר |  9
שוק הנדל"ן (צילום vecteezy)
מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה. בהצעה תמכו 37 חברי כנסת, אל מול 24 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת להחלטה איזו ועשה תדון בהצעת החוק. 
מוצע לבטל את ההצמדה של תקרת הפטור על הכנסה מהשכרת דירת מגורים וכן לבטל את הפטור מחובת דיווח שנתית ליחיד שיש לו הכנסה מדמי שכירות הפטורים ממס.

ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) התנגד לחוק ואמר: "החוק יקפיץ את המדד ויעלה את מחירי השכירות בישראל. אזרחי מדינת ישראל ישלמו כל חודש מאות שקלים יותר על סעיף הדיור. הקואליציה פוגעת בשכבות החלשות בישראל".
ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "אני לא בעד החוק ואני לא אוהב אותו, אבל אצביע יחד עם המשמעת הקואליציונית. הבעיה עם החוק הזה הוא הקיבוע של המדד. ננסה לעשות שינוי בחוק הזה בוועדת הכספים כך שיעשה כמה שפחות נזק ויועיל לעם ישראל".
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לפי ההערכות, בעלי דירה רבים נהנים מהכנסה מדמי שכירות אשר אינה אמורה להיות פטורה ממס לפי החוק, אך מסיבות שונות הם אינם מדווחים על כך, ויש פערי גבייה להכנסות המדינה של עשרות מיליוני שקלים חדשים. החלת חובת דיווח תקשה את המשך העלמות המס, שכן ההנחה היא כי בעלי הכנסה משכר דירה יימנעו מהצהרה כוזבת לרשויות המס בדבר גובה ההכנסה שלהם ממקור זה". 
לפי סעיף 2 לחוק מס הכנסה, יחיד שהייתה לו בשנת המס הכנסה של דמי שכירות, יהיה פטור ממס על הכנסה זו, ובלבד שלא הייתה לו הכנסה מהשכרת דירות מגורים בסכום כולל העולה על הסכום האמור בו. לפי סעיף 4 לחוק, התקרה מתואמת מדי שנה לפי שיעור עליית המדד בשנת המס הקודמת. 
מתן פטור ממס על דמי שכירות, שהן למעשה התשואה המתקבלת מדירות כאמור, מייצר עודף ביקושים לרכישת דירות להשקעה, בשל פערי המיסוי אל מול מסלולי השקעה אחרים שבהם התשואה חייבת במס מלא. בהתחשב בהשלכות הבעייתיות של הפטור ממס כאמור, הגדלת הפטור מדי שנה, באמצעות מנגנון של הצמדת תקרת הפטור, אינה רצויה, ומוצע לבטל את מנגנון ההצמדה כאמור".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    הממשלה עושה הכל לפגוע בחלשים
    אבי 07/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממשלה כושלת פוגעת באזרחים קטנים ביבי הגיע הזמן שלך לארוז וללכת
    סגור
  • 8.
    חתול ועבר
    דוד 07/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו עם הטלאים. והדיוחים והבירוקרטיה. תעשו מס רכוש על מי שיש לו יותר מדירה אחת בהתאם לטבלת שווי הדירות באיזור. כך תהיה גביה קלה אוטומטית.ללא צורך בשינויים ללא העלמות .בצורה הוגנת ואחידה לכל בעלי הרכוש
    סגור
  • 7.
    שוב הברחת הון מהמדינה לרכישת נכסים בחו"ל
    Yui 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא למדו מהחוק לנסות דירה שלישית, שהבריח מיליארדי משקיעים יהודים החוצה
    סגור
  • 6.
    תשואה נמוכה מי השכרת דירה
    גק 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדרך כלל דמי שכירות מהווים 2.5% עד 3% מי ערך הדירה . לפי תנאי השוק של היום התשואה היא חצי לאומת תשואה מי תכניות חיסכון ושליש מי השקעות הון
    סגור
  • 5.
    צריך להעיף את רוב חברי הכסת הביתה.
    משה 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מי צריך אותם ביכלל אם המישמעת הקואליציונית שלהם. למה בידיוק בחרו אותם לכנסת שיהיהו בובות ולקקנים למשמעת. אלא שמפגינים נגד דיקטטורה כבר מזמן פיספסתם את המועד. והרפורמה רק תיקבע מי יהיה הדיקטטור. ביבי כבר מיזמן קבר פה את כולם. דיבורים דיבורים אפס מעשים. תמיד דופקים את החלשים.
    סגור
  • 4.
    השכרה
    יוסי 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אולי מי שיש לו דירה עם משכנתא עדיף לו שייתן את נדירה בחזרה למדינה גם ככה הם מתנהגים כבעלי הנכס.במידנת ישראל השכירות ביחס לעלות הנכס היא הנמוכה בעולם .פחות משני אחוז.
    סגור
  • 3.
    הממדלה הזו כבר לא יודעת מהיכן לסחוט כסף. אתם שופכים את (ל"ת)
    מוטי. 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    ~ טונטנין!! ~
    שמפו 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עד כמה תהיו עיוורים. לימדו אתכם היכן האינטרס!
    סגור
  • 1.
    החוק לא יעבור. לחברים של גפני יש מאות דירות להשכרה
    חביבו 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    6 2
    והם לא אוהבים לשלם מסים
    סגור