בארץ

הותר לפרסום: מטוס עם ישראלים נחת במדינה מוסלמית מסוכנת

המטוס נחת במלזיה, מדינה מוסלמית שלה אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל. במלזיה ישנם תאים רבים של חמאס שמבצעים אימונים והכשרות במדינה
מערכת ice | 
נחיתת חירום (צילום shutterstock)
מטוס נוסעים שבו היו 12 ישראלים המריא מאיחוד האמירויות ונחת היום בבוקר (רביעי) במלזיה. הנחיתה הגיעה לאחר שתנאי מזג אוויר קשים לא אפשרו למטוס לנחות בסינגפור, היעד המקורי של הטיסה.
מלזיה היא מדינה מוסלמית ללא קשרים דיפלומטיים עם ישראל, לכן מרגע הנחיתה משרד החוץ קיים הערכת מצב ויצר קשר עם חברת התעופה אמירייטס. בהודעת משרד החוץ נכתב: "במהלך שהותם על אדמת מלזיה לא נדרשו נוסעי המטוס לרדת ממנו ולאחר כחמש שעות של המתנה על מסלול ההמראה, יצאה הטיסה שוב בדרכה לסינגפור."
מקרה דומה התרחש לפני שבועיים בו טיסת HM22 של חברת "אייר סיישל" שהייתה אמורה לנחות בנתב"ג בשעה 22:30 (שעון ישראל), ביצעה נחיתת חירום בג'דה שבסעודיה. למרות שהמטוס מלא בישראלים, התגלתה בו תקלה טכנית שחייבה את צוות האוויר להנחית את המטוס בשדה התעופה הקרוב ביותר.
במקרה הזה הנוסעים ירדו מהמטוס. חלקם שוכנו בחדרי הארחה בשדה התעופה שבג'דה וצוות האוויר של המטוס עבר לבית מלון בעיר. ביום שלאחר מכן, יצא מטוס חלופי מאיי סיישל בו הנוסעים הגיעו בשלום לישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה