בארץ

דיווח: הרעה בבריאותו של אבו מאזן. מי יהיה יו"ר הרשות הפלסטינית?

עיתון לבנוני מדווח כי אבו מאזן בן ה-88 מתקשה למלא את תפקידו ועובר בדיקות רפואיות רבות לאחרונה. בישראל וברשות הפלסטינית כבר נערכים לקרב הירושה הגורלי, כאשר גם חמאס עשוי לנסות להשתלט על הגדה
מערכת ice | 
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
קרוב הירושה של אבו מאזן על תפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית נראה קרוב מתמיד: דיווחים בעיתונות הערבית מדברים על החמרה במצבו הרפואי של המנהיג בן ה-88, שלזהות מחליפו תהיה השפעה רבה מאוד על ישראל.
העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי בישראל וברשות הפלסטינית כבר נערכים ליום שאחרי אבו מאזן. זאת על רקע עדויות שאבו מאזן המתקשה לתפקד היה אמור להגיע לסדרת בדיקות בבית החולים ברמאללה, אך במקום זאת זימן את הרופאים אליו לבית החולים שבמוקטעה. לפי הדיווחים, אבו מאזן עובר בדיקות רבות לאחרונה, ועבר בדיקה דחופה בחשאי לאחרונה בירדן.

מכיוון שאבו מאזן לא דאג להכשיר לו יורש, צפוי קרב ירושה קשה בהנהגת פת"ח, כולל ניסיון של תנועת חמאס להשתלט על הגדה בנוסף לרצועת עזה. בעיתון אל- אחבאר פורסם כי יתכן שמי שיזכה לתמיכה כיורש הוא דווקא מרוואן ברגותי, הכלוא בישראל מאז שנת 2004. עם זאת, "גישה זו נדחית על ידי ההנהגה של הוועד המרכזי, שרוב חבריו רואים בעצמם זכאים לרשת את תפקידו".
לפי הפרסומים יתכן שמי שישראל היתה רוצה כיורש של אבו מאזן הוא ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג', "שבדומה לאבו מאזן שולל מכל וכל התנגדות מזוינת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה