בארץ

חבר מועצה בוועדת העלייה והקליטה: "הפריפריה הפכה לחצר האחורית"

בישיבת ועדת העלייה והקליטה בכנסת חבר מועצת קרית גת נשא דברים והציג את המצב העגום של מערכת הרפואה בפריפריה: "בתי החולים הקורסים והצוותים הרפואיים במדינת ישראל כורעים תחת הנטל, זועקים לעזרה ומשוועים לפתרונות נואשים. אני רואה את הסוגיה הזו כבעיה לאומית קשה, אשר עד היום לא קיבלה מענה"
מערכת ice | 
משכן הכנסת (צילום Magma Images)
השבוע התקיימה בכנסת ישיבת ועדת העלייה והקליטה, אליה הוזמן חברת מועצת קריית גת יגאל וינברגר, שהציג את המחסור הקשה בכוח אדם בתחום הרפואה בפריפריה. חבר המועצה הוזמן לשאת דברים לאחר פניות רבות מצדו למשרד הבריאות, החוץ והעלייה והקליטה בנושא.
חבר המועצה וינברגר אמר: "בתי החולים הקורסים והצוותים הרפואיים במדינת ישראל כורעים תחת הנטל, זועקים לעזרה ומשוועים לפתרונות נואשים. אני רואה את הסוגיה הזו כבעיה לאומית קשה, אשר עד היום לא קיבלה מענה ונדמה כי קברניטי המדינה עצמו את עיניהם מאחר והפריפריה כבר מזמן הפכה לחצר האחורית של מדינת ישראל". 
לדבריו של חבר המועצה, בדיון הוא הציג את תמונת המצב החמורה בשטח וניסה לזעוק את זעקתם של תושבי האזור. כמוכן, הציע פתרון בצורת שילוב סטודנטים ומתמחים לרפואה דחופה בבתי החולים בפריפריה.
 

באשר לתגובות שקיבל אמר: "אני שמח שראש הוועדה, חבר הכנסת עודד פורר, קיבל את דבריי ודרש מהפקולטות במשרדי הממשלה לתת תעדוף לערי הפריפריה. אני שמח שבזכות הניצחון החשוב שלנו לרפואה שוויונית כלל תושבי הפריפריה יתחילו ליהנות בקרוב מאוד יחד עם תושבי קריית גת מרופאים וסטג'רים נוספים במוקדי הרפואה שכל כך זקוקים לעזרה מידית. כחבר מועצת העיר אני מבטיח שאמשיך להילחם ולקדם מול משרדי ממשלה תוכניות שיעניקו לעיר קריית גת ותושביה את התנאים הטובים והמתקדמים ביותר לאיכות חיים ושהרפואה וחיי אדם בפריפריה תהיה שוות ערך לרפואה וחיי אדם במרכז תל אביב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה