בארץ

אחת ולתמיד: האם היטלר באמת היה רבע יהודי?

האם הצורר הנאצי היה רבע יהודי? השמועה על כך שאדולף היטלר היה רבע יהודי הועלתה כמה פעמים לאורך ההיסטוריה, אך הטענות הללו הופרכו שוב ושוב. כעת, מחקר חדש טוען אחרת. כל הפרטים
מערכת ice |  3
יום הזיכרון לשואה ולגבורה (צילום shutterstock)
הקונספירציה עתיקת היומין אשר טוענת שהצורר הנאצי אדולף היטלר, היה רבע יהודי. לאורך השנים, הועלו שמועות וטענות רבות על כך שסבו של היטלר היה יהודי, אך כל אלו הופרכו שוב ושוב.
הפרטים על כך מופיעים במחקרו של הסופר והפסיכולוג היהודי לאונרד זקס, בו הוא עושה סדר בפרטי הפרשה ומאושש אותם. לפי מאמרו האקדמי של זקס, שפרסם בביטאון האירופי לפרסומים אקדמיים, בעדותו של הפוליטיקאי הנאצי האנס פרנק במסגרת משפטי נירנברג.
 
פרנק, אשר היה מהמקורבים להיטלר טען שבמהלך המלחמה הוא חקר בעצמו את עץ המשפחה של הפיהרר ומצא שסביו של היטלר היה יהודי. פרנק טען שמצא מכתבים שכתבה מרי אן שיקלגורבר, סבתו של היטלר בהן כתבה שבאותה שנה שילדה את הובר, אביו של היטלר, היא עבדה אצל מעסיק יהודי. 
לאחר לידת הובר סבתו של היטלר, משפחתה התכחשה לתינוק ואף לחצה על מרי אן למסור אותו לאימוץ. באותה העת, היא קיבלה מזונות מהמשפחה של מעסיקה היהודי. במקביל, מרי אן, דאגה שלא יהיה כתוב באף מקום את זהותו של האבא ושנים לאחר מכן כשהתחתנה עם יוהן ג'ורג' היידלר, אשר נחשב ארי, הוא הסכים לקחת חסות להכיר בעצמו כאבא של הילד. 
היידלר, הכיר רשמית בהובר כבנו כשזה היה בן 39 וכך למעשה הועלם לדברי הנס פרנק, מוצאו המקורי של היטלר. באותה עת נוצר גם השם היטלר עצמו, כשהכומר שכתב את שם המשפחה היידלר טעה וכתב במקום זאת היטלר. 
היטלר, אשר היה מודע לתרחיש שבו יוכח שמוצאו הוא אוסטרי-גרמני, דאג לטשטש את עברו, כאשר גם היסטוריונים מאוחרים טענו שבאזור העיר גרץ לא היתה קהילה יהודית. אך, זקס הוכיח במחקרו שלא נכון הדבר. על פי רשומות של אזור העיר, נמצא  שלכל הפחות עד לשנת 1850, התקיימה באזור קהילה יהודית פורחת, דבר שמפיל המון מההפרכות לעדותו של הנס פראנק.
זקס מביא ראיה נוספת לעובדה שככל הנראה השנאה של היטלר ליהודים לא הייתה רק אידאולוגית, אלא גם בצל האירוע המיני של סבתו, בכך שהוא אסר על נשים גרמניות לעבוד אצל יהודים. המשמעות הכפולה, מעידה על השנאה העמוקה של היטלר לעם שככול הנראה שבחלקו הוא השתייך אליו.
לאחר פרסום המחקר זקס, התעקש שהוא לא שואף להפריך את עדותו של פראנק במשפטי נירנברג, אך שהארכיונים שהוא עבר עליהם מצביעים על כמה עובדות יסוד: היתה קהילה יהודית בגרץ, מרי אן עבדה אצל יהודי וילדה מחוץ לנישואין בשנה בה היא עבדה, הבן הוטבל לנצרות ללא ציון שם האב ובני משפחתה של האם התנכרו לבן הזה וכן היא קיבלה מזונות ממשפחה יהודית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בסוף עוד יתברר שהוא מהמשפחה שלנו
    עץ משפחה 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תראו כמה חשוב לשמור את הברית ולא להתפרפר גם כמה חשובה צדקה. הוא לא הבן של המעסיק היהודי רק תמכו בה כי הם רחמנים גם את מוחמד גידלה אישה יהודייה. עוד יבוא זמן שכל עמי העולם יעשו תשובה איך הם התנהגו אלינו. הייט- לייר זה אולי משחק מילים שעשה הפקיד שרשם את כפויי התודה האלו הכל לטובה גם הוא יעשה תשובה שלמה
    סגור
  • 2.
    זה מה שקורה כשיהודי לא מצליח לשמור את ה...
    ד 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בולבול במכנסיים ודוחף אותו לגויה התוצאה הרת אסון מסקנה... אל תתבוללו תשמרו על הזהות
    סגור
  • 1.
    עוד כלומניק
    צדק ויושר 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניח שכל. הסיפור נכון והמעסיק היהודי הכניס ע בדת שלו להיריון. אז מה? זה לא הופך את הצאצא ליהודי כי רק אם האם יהודיה הוא יהודי, לאב אין כל שליטה או קביעת ממשות יהודית לא ברבע לא בעשרה אחוז ולא באיפה קטנה. שום דבר ולכן היטלר ימי שמו וזכרו לא היה לו שום קשר ליהדות כי לא קיים רבע יהודי, בקושי יש רבע עוף. ומי בכלל יעוניין בנבלה הזו היטלר כחבר בעמוד אפילו לא הגרמנים
    סגור