בארץ

המתיחות עולה שלב: חיזבאללה בנוכחות שיא ברובע הדאחייה

בעוד שכוחות חיזבאללה נפרסו בכוחות גדולים ברובע הדאחייה, דיווח חדש מלמד על הצעה צרפתית להסדר בין הצדדים שיוביל להפסקת הלחימה
מערכת ice | 
דגל חיזבאללה (צילום shutterstock)
עדי ראייה דיווחו לסוכנות הידיעות הערבית "אל-עאלם אל-ערבי" על פריסת כוחות חסרת תקדים של ארגון חיזבאללה במעוז הארגון שלו ביירות - רובע הדאחייה. עדי הראייה מספרים כי במשך שנים רבות לא ראו פריסה כזו רחבה של פריסת כוחות של הארגון.
המגעים לפתרון דיפלומטי בין ישראל וחיזבאללה נמשכים כל העת - העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" חשף מוקדם יותר היום (חמישי) כי צרפת חשפה תוכנית שמטרתה להביא לרגיעה וסיום הלחימה בין הצדדים.
 
על פי התוכנית, צבא לבנון יקים אזור חיץ בדרום לבנון בו תיושם החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם שקבעה כי חיזבאללה ידחק אל מעבר לליטני. בתמורה לכך, צה"ל יפסיק לתקוף וחיל האוויר יפסיק לקיים גיחות מודיעין באזור.
בכיר בממשלה הצרפתית אמר לעיתון הלבנוני: "יוזמה זו עשויה להיות ההתחלה של דרך לקראת פתרון דיפלומטי הכרוך בייצוב גבולותיה הדרומיים של לבנון. הימנעות ממלחמה עם ישראל היא האינטרס של לבנון",
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי פרסם אמש (רביעי) כי ארגון הטרור מאחסן חומרים מסוכנים בלב שכונות אזרחיות בלבנון. הגרי אמר: "חיזבאללה ממקם את תשתיות הייצור שלו בלב אוכלוסיות אזרחיות בדרום לבנון. הארגון מאחסן חומרי נפץ וחומרים כימיים מסוכנים בכפרים אזרחיים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה