משפט

טסלה חוטפת תביעה ייצוגית: השערורייה החדשה של מאסק נחשפת

טסלה ואילון מאסק שוב מסתבכים בתביעה ייצוגית חדשה שהוגשה על ידי בעלי מודל S של החברה ומתייחסת גם למודל X, עם לא פחות מחמישה אישומים שונים כנגד החברה
מערכת ice |  8
טסלה (צילום shutterstock)
ענקית המכוניות החשמליות טסלה, שבבעלותו של אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, אילון מאסק, מסתבכת שוב עם תביעה ייצוגית, שהוגשה הפעם בקליפורניה, ארצות הברית, בעקבות עדכוני התוכנה הכפויים שהחברה מבצעת בדגמיה "מהאוויר" (זאת אומרת בשלט רחוק) אבל ממש לא רק. למעשה, ישנם חמישה סעיפים שונים עליהם מתבססים התובעים.
התובעים טוענים כי העדכונים שבוצעו מרחוק הפחיתו את טווח הנסיעה של טסלה מודל S ומודל X בשיעור של עד 20%. נוסף על כך, טוענים התובעים כי העדכונים גרמו נזק בלתי הפיך לסוללות וחייבו אותם לבצע החלפה בעלות מטורפת של עד 15 אלף דולר.
מדובר על ארבעה אנשים שמחזיקים בדגם S של טסלה ומעורבים בתביעה החדשה שהוגשה לאחרונה בקליפורניה. לגבי נוסעים במודל X של טסלה, אף אחד למעשה שמחזיק רכב הזה לא קשור לתביעה נכון לכתיבת שורות אלו, אך מדובר למעשה בשני דגמים שעושים שימוש במכלולים זהים רבים.
התביעה מדברת למעשה על חמישה אישומים שונים: לטענת התובעים, בעלי הרכבים המדוברים של טסלה קמים בבוקר ומגלים לעיתים תכופות שהרכב שלהם שודרג דרך חיבור ה-Wi-Fi הביתי בזמן שישנו, אך ממש ללא הסכמתם. נוסף על כך, הם טוענים שתוכנות אפטרמרקט הנמכרות על ידי חברות חיצוניות מאפשרות להחזיר את מכונית לגרסת התוכנה הישנה - ומאשרות שהטווח אכן אבד בעדכון הכפוי. 
עוד עולה מהתביעה הייצוגית שהוגשה כי טסלה הצהירה שהסוללות שלה מחזיקות מעמד לכל החיים, ומתכלות רק ב-12% בתקופה זו, והטענה שהיא מחזיקה לכל החיים היא שקרית. וזה לא נגמר כאן - התובעים טוענים כי טסלה מודעת לכך ששדרוגי תוכנה אכן מובילים לירידה בטווח.
הטענה האחרונה שעולה אצל בעלי אותם רכבים היא שטסלה נגררה לבית המשפט בעניין זהה כבר ב-2019. בסופו של דבר התביעה ההיא בוטלה, אך לטענתם זו הוכחה שהחברה מודעת לאותן בעיות שמדוברות בתביעה שהוגשה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תביעת סרק הזויה בלי סיכוי
    פבל 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תביעת סרק הזויה, כנפוץ בארה"ב. כל הסעיפים הזוים אחד יותר מהשני....
    סגור
  • 3.
    בגלל תובעי סרק, המחירים עולים.
    ישראלי 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתם אוטו, קיבלתם אוטו. אתם לא מרוצים? להבא תקנו מותג אחר.
    סגור
  • עבדו עליך במאות אלפי שקלים?
    נעמה 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נורא. בפעם הבאה תקנה ממישהו אחר
    סגור
  • 2.
    גלית צודקת
    ישראל טייבר 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    גלית גוטמן צודקת אין שום סיבה שהחרדים יקבלו כל כך הרבה תקציבים מפלגתיים וכל אחד יחלק לציבור שלו.במקום זה תקים הממשלה בתי חולים חדשים בצפון ובדרום.תחזק את המשטרה וביטחון הציבור.
    סגור
  • תגובה לגלית
    אבי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גלית את בחורה מגעילה .בסך הכל את היית דוגמנית .ובמקום שתעריכי תדתיים .את מלכלכת
    סגור
  • ומה הקשר כפרה?
    פאולה 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצר בתקשורת
    סגור
  • 1.
    רק רגע
    מירי 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שואל שאלה פשוטה אם טסלה תחזיר לכם את הכסף ותחזירו את המכוניות זה יספק אותכם או שאתם חושבים שבגלל שיש להם הרבה כסף אז יש לכם קייס לתבוע אותם תחשבו טוב אז תקחו בחשבון שאתם עלולים לחתוף הוצאות משפט שתתחרטו על היום הזה
    סגור
  • שתסתום
    עדיף 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף שתסתום
    סגור