משפט

נתניהו עדכן את ארה"ב על עצירת החקיקה

בסביבת ראש הממשלה עדכנו את ממשל ביידן על החלטת ראש הממשלה שצפוי להכריז על עצירת החקיקה של הרפורמה המשפטית. בבית הלבן מסרו היום כי: "ארה"ב מודאגת מאד מהמצב בישראל"
דוד זולדן | 
ביידן ונתניהו (צילום יוטיוב BLOOMBERG צילום מסך)
בסביבת ראש הממשלה עדכנו את הממשל האמריקאי כי רה"מ נתניהו יכריז על עצירת החקיקה של הרפורמה המשפטית. כפי הנראה נתניהו מבקש להשיג שקט בתקופת החגים לקראת המשך החקיקה. 
הבית הלבן התייחס כאמור לגל ההפגנות בארץ אחרי פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט ומסר כי: "ארה"ב מודאגת מאד מהמצב בישראל". דוברת המועצה לביטחון לאומי, אדריאן ווסטון, ציינה כי "אנחנו קוראים בתוקף למנהיגים בישראל להגיע לפשרה בהקדם האפשרי. פשרה היא הדרך הטובה ביותר עבור אזרחי ישראל".
ווסטון הדגישה כי: "הנשיא דן לאחרונה עם ראש הממשלה נתניהו והבהיר לו כי ערכים דמוקרטיים תמיד היו, וחייבים להישאר, סימן ההיכר של מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל". לדבריה, "חברות ומדינות דמוקרטיות מתחזקות על ידי איזונים ובלמים. שינויים מהותיים בשיטה הדמוקרטית צריכים להתבצע בקונצנזוס הרחב ביותר".
מוקדם יותר שלהב יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד את המפגינים ואמר: ״ממשלת ישראל עברה השתלטות עוינת בידי קבוצה משיחית, לאומנית ואנטי דמוקרטית. הם לא יעצרו מעצמם. קיצונים אף פעם לא עוצרים מעצמם. מה שיעצור אותם זה אתם. הנחישות שלכם. הפטריוטיות שלכם. אהבת הארץ שלכם״.
לעומת יו"ר האופוזיציה יש מי שמבקש להרגיע את הרוחות ולקרר את הרוחות הלוהטות. ראש הממשלה בנימין נתניהו חרד מתוצאות מפגש אפשרי בין מפגינים משני צדי המתרס שעלול להסתיים באלימות. נוכח גל המחאות הנרחב בבירה שיאכלס תחת אותה כיפת שמים את שני המחנות הניצים - מבקש נתניהו להרגיע את הרוחות. בציוץ שפרסם בטוויטר נתניהו כתב: "אני קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה