משפט

דינה זילבר תוקפת את סמוטריץ': "אמת עגומה, מבהילה"

אם התוכנית של סמוטריץ' למהפך במערכת המשפט, אומרת זילבר, "לא נכיר את עצמנו כשנתעורר מהניתוח המדמם". המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר במתקפה חריפה
מערכת ice |  2
דינה זילבר בצלאל סמוטריץ' (צילום יהונתן זינדל מרים אליסטר פלאש 90)
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, דינה זילבר, תוקפת היום (שני) את שר התחבורה לשעבר ח"כ בצלאל סמוטריץ' על התכנית המהפכנית שלו למערכת המשפט במידה וייבחר ואף משווה זאת לספרו של ג'ורג' אורוול "1984" לכוחו של השלטון בהיותו שלטון טוליטרי בעל השפעה מכרעת על העם.
נזכיר: שבוע שעבר הציגו יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' יחד עם ח"כ שמחה רוטמן את תוכנית "חוק וצדק" כלשונם - "תוכנית לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית". בתוכנית 15 סעיפים שכוללת כמה סעיפים מעוררי מחלוקת כמו: ביטול עבירת הפרת אמונים ומרמה - דבר שקישרו רבים למשפט נתניהו וביטול האישומים נגדו, כמו גם החוק הצרפתי להחרגת ראש הממשלה מהעמדה לדין, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים והחזרת החסינות האוטומטית לחברי כנסת.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לתוכנית של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לרפורמה במערכת המשפט ואמר כי "הרבה פעמים אני נתקל בחברים שרוצים לעזור לי יותר ממה שאני צריך, מעלים כל מיני הצעות, אנחנו נבחן את ההצעה. סמוטריץ' מעלה הצעות משלו, אבל מי שמחליט על המדיניות זה מפלגת השלטון וראש הממשלה, וההצעה שלו לא מחייבת אותנו. אני לא מתכוון לשנות את החוקים של מדינת ישראל".
זילבר כאמור תוקפת את התוכנית בטור דעה שכתבה בעיתון הארץ, ואומרת כי מאחורי הקלעים עומדת פוליטיזציה של השפיטה והשירות הציבורי ופגיעה "אנושה" בעצמאות הרשות השופטת והשתלטות הרשות המבצעת עליה: "ביטול הלכה למעשה של רשות שופטת ראויה לשמה והותרת דחליל" במקומה, כך מתארת זילבר את תוצאות תוכנית סמוטריץ'. 
המשנה ליועמ"ש לשעבר אף טוענת נגד מחיקת סעיף מרמה והפרת אמונים, דבר שיוביל בהכרח לשינוי תוצאות משפט נתניהו: "ברור גם למציעים כי מחיקת עבירה מספר החוקים משמעה שאין עוד אינטרס ציבורי בהמשך ניהול משפט על התנהגות שאינה נחשבת עוד כהתנהגות פלילית". בכך, חותמת זילבר, האמת "העגומה והמבהילה" היא שהתוכנית שלו תדלל את העתודות הדמוקרטיות, ולא כפי ששר התחבורה לשעבר דווקא מציע: "אם חלילה התוכנית הזו תקודם, לא נכיר את עצמנו כשנתעורר מהניתוח המדמם", מסיימת זילבר.
 
דינה זילבר מותחת ביקורת על הממשלה. מן הארכיון
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קושרי קשר נגד ריבונות העם מדברים כהגמוניה (ל"ת)
    איתן 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    דינה זילבר חוששת שהחוק של הבג"ץ יפגע. חחח
    נגה שיפר 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דינה זילבר! החוק ממזמן איבד את מעמדו. החוק הפך לפלסטלינה בידי שופטים ופרקליטים מושחתים,שעושים בו מה שמתאים להם לעשות,ולא מה שמתחייב מהחוק. דינה זילבר! בית המשפט הפך את הדמוקרטיה לדיקטטורה. הגענו למצב של "לית דין ולית דיין". הנוער שלנו מודע היטב לשחיתות של בית המשפט והפרקליטות. דינה,זילבר! לכי הביתה ותתחילי לנתח את המצב העגום בארץ. כשאין חוק,או כשהחוק הפך לפלסטלינה בידי "שומרי החוק", קיימת סכנה,חמורה ומאיימת על קיומה של האומה היהודית.
    סגור