בחירות 2022

הקלטה דרמטית של סמוטריץ' נחשפת: "נתניהו שקרן בן שקרן"

כשבוע לפני הבחירות, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נחשף בהקלטה דרמטית שפוגעת ביו"ר האופוזיציה ומטלטלת את גוש הימין: "נתניהו שקרן בן שקרן, הוא לא רצה ללכת עם רע"ם? רצה באבי-אביו". סמוטריץ' בתגובה לחשיפה: "מנסים לתקוע טריז, לא יעזור להם"
מערכת ice |  11
נתניהו וסמוטריץ (צילום יהונתן סינדל ואוליבייר פיטוסי פלאש 90)
את זה בטוח לא רצו לשמוע בגוש הימין שבוע לפני הבחירות: יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נשמע אומר מילים חריפות על מי שאמור להיות שותפו הבכיר, בנימין נתניהו, מכנה אותו "שקרן בן שקרן", "צרה", ו"לא יישאר פה לנצח, מתישהו יורשע בבית משפט".
בהקלטות הדרמטיות שחשף אמש (ראשון) העיתונאי מיכאל שמש ב"כאן 11", נשמע סמוטריץ' משוחח עם אדם כלשהו על רקע המגעים שניהל יו"ר הליכוד נתניהו לפני הבחירות הקודמות עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס במטרה שיתמוך בממשלתו.
"אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי, הייתי צריך להיכנס באמ-אמא שלו", אומר סמוטריץ' בהקלטה, "הוא שקרן בן שקרן. הוא לא רצה ללכת עם רע"ם? רצה באבי-אביו. אני היחידי שעמדתי בפרץ, הייתי מרוויח שני מנדטים. לי חשוב לקבע תודעה שבימין זה טאבו. אני כאילו מיישר קו, אני לא משקר כשמראיינים אותי. אני אומר שאני לא עוסק במה שהיה לא חשוב".
סמוטריץ' גם מתייחס לכך שנתניהו מכחיש שניהל מגעים עם רע"מ, וזאת למרות שלפי הפרסומים שלח רבנים לשכנע את יו"ר הציונות הדתית להסכים לתמיכה של המפלגה הערבית בממשלת נתניהו. "אני מיישר עכשיו קו עם הנרטיב שלו כי הוא משרת את מה שאני חושב שנכון לעם ישראל", אומר סמוטריץ' וככל הנראה מתכוון לכך שאינו מכחיש את טענות נתניהו שלא התכוון לשבת עם רע"מ.
עוד נשמע סמוטריץ' מתייחס לעתידו של יו"ר האופוזיציה: "נתניהו לא יישאר פה לנצח. הפיזיקה והביולוגיה יעשו את שלהן. מתישהו הוא יורשע בבית המשפט, אני יודע מה, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה. החלטת שנתניהו זה האירוע ואני אמכור הכול?".
 
בתגובה לחשיפה כתב בצלאל סמוטריץ': "יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עובדים בשיתוף פעולה מלא והדוק ויחד הובילו בהצלחה בשנה האחרונה את המאבק להפלת הממשלה הרעה של לפיד-בנט עם האחים המוסלמים. לא מפתיע שיש מי שבוחר בעיתוי זה לנסות לתקוע טריז בתוך המחנה הלאומי מתוך לחץ ופאניקה מחזרת הימין לשלטון על פי כל הסקרים. זה לא יעזור להם, נמשיך לעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא עד לניצחון ולהקמת ממשלה לאומית, ציונית ויהודית".
מאוחר יותר בכנס באשקלון אמר סמוטריץ': "מישהו הדליף איזו הקלטה ישנה שלי ממזמן, אני רוצה לומר בצורה ברורה: שוחחתי עם שותפי וחברי בנימין נתניהו ואנחנו לא ניתן לאף אחד לסכסך בינינו, אנחנו נעבוד ביחד ונקים ביחד ממשלה יהודית, לאומית וציונית, והמדליפים והמסכסכים ואלה שפשוט מפחדים לא צריכים לפחד כי אנחנו נעשה כל כך הרבה טוב למדינת ישראל".
יו"ר האופוזיציה נתניהו קרא בתגובה לפרסום לסמוטריץ' ואיתמר בן גביר: "תפסיקו לירות בתוך הנגמ"ש, המאבק של המחנה הלאומי הוא נגד ממשלה של לפיד והאחים המוסלמים תומכי הטרור. לפיד אומר בגלוי שהוא רוצה להוריד את הליכוד מתחת למספר המנדטים של יש עתיד כדי שעליו תוטל הרכבת הממשלה. כדי לסכל את התוכנית של לפיד צריך ליכוד גדול כדי להקים ממשלת ימין יציבה שאתם בכל מקרה חלק ממנה".
גם איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, הביע ביקורת על ההקלטה: "לא אהבתי את הדברים שנאמרו על ידי סמוטריץ'. יש לי אמנם ביקורת על נתניהו, ולא היה אדם שהפגין נגדו פעמים כה רבות כמו שאני הפגנתי, אבל אין צורך להתייחס בנימה אישית, ובטח שלא בסגנון כזה".
יו"ר רע"ם מנסור עבאס אמר בתגובה לפרסום: "זו עדות נוספת שמוכיחה את צדקת הדברים שאמרתי לכל אורך השנה האחרונה".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    שקרים
    צביקה 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כמה שקרים והבטחןת נבטיחו לנו יאיר לפיד ובני ג וכלום לא נעשה רק דיבורים שקרים והבטחות כזב הכי חשוב הכסא טיפשים
    סגור
  • 10.
    סיגרים, שמפניות, תיקים, מעילי יוקרה: זה מה שעניין אותו
    דביר 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האמת יוצאת בעדויות במשפט.
    סגור
  • 9.
    בליכוד זועמים, זה ברור. אבל מה פה לא נכון? סמוטריץ צודק
    קרני מטה דרום 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ליכודניקים, אל תתנהגו כמו ילדים שנעלבו. תחשבו רציונלית: האם סמוטריץ לא צודק? האם יש משהו שאמר שלא מייצג אחד לאחד את מה שקרה במציאות?
    סגור
  • 8.
    שקוף שההדלפה באה מהציונות הדתית. הם עושים לנתניהו ביבי.
    נריה 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ביבי חלוד. זה כבר לא הצעיר הנמרץ והמבטיח של פעם. עכשיו עושים לו את כל הטריקים שהוא עשה כל השנים לאחרים. והקטע הכי מצחיק? זה מצליח להם. מאמין שהליכוד יסיים עם פחות מ-29 והציונות הדתית עם לפחות 17 ואולי אף יותר. זו תהיה רעידת אדמה. נראה לי שהסוקרים לא מצליחים לקרוא מספיק טוב את השטח.
    סגור
  • 7.
    איתמר ובצלאל הם הימין היחיד שיש על המפה, נ-ק-ו-ד-ה
    נצח ישראל 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כל השאר, צבועים ושקרנים שישמחו לזרוק את מצביעי הימין לזבל וללכת עם השמאל. אל תשרפו את הקול שלכם על ברית נתניהו - מנסור עבאס. אח"כ אתם תתחרטו על זה כל החיים.
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    דממה מהליכוד: כלומר הם ממשיכים להיות השטיח של סמוט-גביר
    ברק 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ולמה שזה יהיה אחרת? בגיל הזה כבר לא משתנים.
    סגור
  • 5.
    חה חה חה... איזו השפלה לביבי. לא מכבדים כבר את הזקן.
    בו'צה 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סמוטריץ ובן גביר מחזיקים אותו בביצים ומתעללים בו חופשי. והקטע הכי גדול? הם מרווחים מזה ומגייסים עוד מצביעים למפלגתם. זה לא ייגמר ב13-14. חכו ותיראו.
    סגור
  • 4.
    אם במחנה שלו חושבים שהוא הכי שקרן, מה הוא רוצה מאיתנו?
    דגל אדום 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עם חברים כאלה מי צריך אויבים?
    סגור
  • 3.
    גבירותי ורבותיי, אני מתכבד להציג בפניכם את "גוש הימין"
    פז דמארי 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה באמת מריח כמו גוש. אתם יודעים איזה.
    סגור
  • 2.
    נו, אם השותף הקואליציוני הבכיר של ביבי אומר זאת...
    טוביה 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה כנראה נכון. אין מי שמכיר אותו ואת השקרים שלו טוב יותר במחנה הימין.
    סגור
  • 1.
    קנאים קנאים
    אלי 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ביבי מלך ישראל כולם מעריצים אותו גם בכל העולם
    סגור