משפט

רשת החינוך החרדית בגירעון ענק: האם בוצעו עבירות פליליות חמורות?

פרקליט המדינה עמית איסמן פתח בבדיקה בחשד לעבירות פליליות חמורות ברשת החינוך העצמאית של אגודת ישראל, אשר מתוקצבת בסכום של 2.3 מיליארד דולר לומדים בה 120 אלף תלמידים. הסיבה לכך היא גירעונות ענק והתנהלות לא שקופה, אשר הובילו לעיקול חשבון הבנק של הרשת
מערכת ice |  2
חוק חינוך חובה (צילום פלאש 90/ קובי גדעון)
בעקבות גירעונות ענק ברשת החינוך העצמאי של אגודת ישראל, אשר לומדים בה מרבית מבנות הציבור החרדי אשכנזי בגילאי יסודי וכן בנים שחזרו בתשובה, פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לפתוח בבדיקה בנושא מחשש לעבירות פליליות.
ברשת לומדים 120 אלף תלמידים והיא מתוקצבת בסכום של 2.3 מיליארד דולר, כאשר היא הייתה אמורה לקבל תוספת תקציבית בסך 400 מיליון שקל בשנת הלימודים הנוכחית. במכתב שנשלח לפרקליט המדינה נכתב: "הנתונים האחרונים המתבררים בשנים האחרונות מצביעים על חשש ממשי, כי חלק מהכספים המועברים לרשת הועברו למטרות עלומות וכי התבצעו בה עבירות חמורות על חוקי העבודה".
עוד צוין כי הרשת נמצאת "על סף פשיטת רגל", כאשר בפברואר 2024 הגירעון בה עמד על סך 353 מיליון שקל (ללא חישוב חובות למס הכנסה, שגרמו לעיקול חשבון העמותה, וכן ללא הערכת תשלום בנוגע לתביעות הרבות כנגד הרשת). כלפי העמותה נטען כי כספים רבים שהועברו אליה נכנסו באופן ישיר לחשבונות בנק של בתי הספר ללא פיקוח, כך שלא ניתן לדעת מה נעשה איתם בפועל. לכן, מהחינוך העצמאי לא נמסרה תגובה בנושא.
נזכיר כי מוקדם יותר השנה התקיימו קרבות בכנסת בנוגע לחלוקת הכספים הקואליציוניים, כאשר אחד הנושאים השנויים במחלוקת היה תוספת שכר למורים מהמגזר החרדי, גם כאלו שמלמדים בבתי ספר שאינם מקפידים על לימודי ליבה. כמו כן, גם חוק גיוס החרדים עורר סערה עם הדרישה ל"שיוויון בנטל" לאחר גיוס המילואים הנרחב בעקבות המלחמה.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה סיפור ''אליעזר בארץ הפלאות''. מאת: עזי הכלבשבילי (ל"ת)
    הגננת 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איך אתם חושבים הפכו כל ראשי הכתות הללו למיליארדרים.
    אלכס לוין 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת רק ההתחלה. הבור של התקציבים ענק, הסירחון עמוק, הכול למען ראשי הכתות הללו שיחיו כמו מלכים וכל השאר שירעבו ללחים, כאשר יתחילו לחקור יראו כי הריקבון אכל כל מילימטר ולא נשארה פינה אחת נקייה.
    סגור