בריאות

פסיקה חדשה בארה"ב: הגבלת השימוש בגלולה להפסקת היריון תיפסק?

בשנים האחרונות מתחוללת בארה"ב סערה בנוגע לזכויות הנשים לבצע הפלה באופן מלאכותי, שלא מסיבה רפואית. בית המשפט העליון עומד לדון בהצעה להגבלת  השימוש בגלולת ההיריון "mifepristone". "הגלולה יעילה ובטוחה לשימוש", טענו גורמים בבית הלבן
מערכת ice | 
הריון (צילום pixabay)
בית המשפט העליון של ארה"ב קיבל השבוע (רביעי), עתירה של מנהל המזון והתרופות בנושא החזרת ההגבלה על שימוש בגלולה להפסקת היריון "mifepristone" (מיפפריסטון). הדיון אמור להתרחש במהלך האביב הקרוב, ופסק הדין צפוי להיות מוגש עד סוף חודש יוני, טרם נקבע תאריך ספציפי.
מוקדם יותר השנה אישר שופט בית המשפט המחוזי בטקסס, מת'יו קסמריק, את ההחלטה השנויה במחלוקת בנוגע לשימוש בגלולה. קסמריק פסק כי יש להפסיק לשווק אותה על אף העובדה שהיא משווקת כבר כ-23 שנה, וזאת בטענה שהיא איננה בטוחה לשימוש. נשיא המדינה, ג'ו ביידן, התייחס לפסיקה זו ואמר: "הפסיקה היא לגמרי מחוץ לתחום ענייניו של השופט".
טענת המתנגדים לשיווק הרחב של הגלולה היא שהפיקוח עליה חייב להיות הדוק יותר, משום שהיא ניתנת בקלות וללא הכרה לכל אישה. כיום, ניתן לצרוך אותה עד השבוע העשירי בהריון, והמטופלים יכולים לקבל אותה באמצעות תור טלפוני בלבד. נכון לעכשיו, בית המשפט לא שינה את התנאים לשימוש בגלולה והגישה אליה היא כפי שהייתה כרגיל.
הבית הלבן יצא בהצהרה בתגובה להודעת בית המשפט העליון, וטען כי ממשל ביידן "ימשיך לעמוד  מאחורי אישור ה-FDA בנוגע לעובדה כי הגלולה יעילה ובטוחה לשימוש". מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה: "אנחנו ממשיכים במאמצים להעביר בקונגרס חוק שיחזיר את ההגנות של הפסיקה "רו נגד ווייד" - זו הדרך היחידה להבטיח את זכות הבחירה לנשים בכל מדינה".
כזכור, רו נגד וויד הייתה פסיקה היסטורית משנת 1973, והיא התירה לנשים את הזכות לבצע הפלה באופן מלאכותי ללא התערבות המדינה. בשנים האחרונות הנושא עלה לדיון הציבורי מאחר וחלק מהמדינות בארה"ב ביטלו את הפסיקה, ובכך פגעו בשגרת חייהם של נשים רבות .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה