בריאות

פריצת דרך בניבוי הסרטן הכי נפוץ בקרב גברים בישראל

בסוף השבוע האחרון הציע פרופ' עופר נתיב בכנס החצי שנתי של האיגוד הישראלי לאורולוגיה כלי חדש לניבוי סרטן הערמונית שעשוי להפחית את רוב הביופסיות באחוז הצלחת זיהוי של כ-90%
מערכת ice | 
בדיקת דם לסרטן הערמונית (צילום מדיקל לינק)
פריצת דרך חדשה בניבוי סרטן הערמונית, הגידול הנפוץ ביותר בקרב גברים בישראל, מאפשרת זיהוי של כ-90% מהמקרים ויכולה להפחית את רוב הביופסיות. השיטה היא כלי חדש שפותח על ידי קליבלנד קליניק בארה"ב, אחד ממרכזי הסרטן המובילים בעולם.
הכלי החדש הוצג בסוף השבוע האחרון בכנס החצי שנתי של האיגוד הישראלי לאורולוגיה על ידי פרופ' עופר נתיב, אורולוג בכיר בבית החולים אלישע ולשעבר מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי בני ציון המשמש כיועץ מדעי לשיטה בישראל.

 מדובר בגישה לא פולשנית כחלק מהקטגוריה של ביופסיה נוזלית שנקראת IsoPSA המזהה שינוי במבנה החלבון שמופק מבדיקת דם פשוטה הנובע אך ורק מהתפתחות גידול סרטני ותאפשר לחסוך לאלפי גברים בישראל ביופסיה פולשנית.
"בניגוד לעבר שבו בקשנו לגלות את כל הגברים עם סרטן הערמונית ולטפל בהם, כיום אנחנו מעדיפים לגלות רק את אילו עם גידול משמעותי. בכך אנו נמנעים מגילוי של גידולים מאוד מתונים שאינם משפיעים על תוחלת החיים של הגברים והטיפולים בהם משפיעים לרעה על איכות החיים של המטופלים. הבדיקה החדשנית מהווה מהפכה בכך שהיא מכוונת את הרופאים להמליץ על ביופסיה רק לגברים עם סיכון גבוה לגידול אגרסיבי", הסביר פרופ' נתיב.
סרטן הערמונית היא הממאירות הנפוצה בקרב גברים בישראל, על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות, מדי שנה מתגלים בישראל כ-2,800 חולים חדשים וכ-500 גברים נפטרים מהמחלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה